måndag 29 mars 2010

Spegel, spegel på väggen där..


Idag har vi roat oss med frisering på hög nivå. Viggo som tröttnat på att luggen hängde i ögonen krävde en klippning...före dagis till på köpet, för man kan ju inte gå dit som en slusk heller... ;) Så det var bara för Mamma Mångkonstnär att samla upp ögonpåsarna från backen och leta upp hårtrimmer och sätta igång.
- Åh, det är ju den som pappa skäggar sej med!
- Ja, fast den är egentligen till håret...
- Ja men pappa har inte så mycket hår, det är nog därför han lånar den och skäggar sej med!
Vem är man att argumentera med en blivande sex-årings logik före klockan åtta på morgonen? ;) Och efter väl och noggrann trimning överallt på skallen, fram o bak o upp o ner o på sidorna.... så var det dags för en pirrig kille att ta sej en titt på reultatet i spegeln. Han sträckte på halsen som en giraff, tittade länge och väl på sej själv och utbrast till slut:
- Herreguuud mamma...jag blev ju helt skiiiitsnyyyygg. Nu kommer nog mormor att svimla av på dagis när hon ser hur snygg jag är!!!
Varpå avundsjuk syster Taggtråd lite truligt passar på att infoga:
- Tjejor ska ha långt hår, så jag e oskå fiiithnugg för min mormor, och rosa!!
Visst blir man avundsjuk på barns underbara självförtroende och oförstörda självbild ;) Själv tittar jag mej i spegeln och skriker till av skräck varje morgon, innan mina sömndruckna ögon är villiga att erkänna att det faktiskt är jag själv som stirrar tillbaka...*suucka* Nåja, som min äldsta dotter säger..."vad ska du vara snygg för, du är ju gift och har Peter"...så jag tröstar mej med tanken att hans försvagade syn säkert följer min ungdoms förfall...vilket innebär att i nåns ögon kommer man att vara evigt ung och vacker...va skönt! XD

Kramen till alla mina finaste =*

Inga kommentarer: