fredag 12 mars 2010

Logi...vaaaad??


Först har man inget att göra, man sitter och gäspar, kliar sej i huvudet och beklagar sej högljutt för man har iiiingeeentiiiing att gööööraaa......*suuucka* Och simsalabim...helt plötsligt är man överrröst med saker som behöver ens uppmärksamhet....hur kommer det sej?? Är det nån liten tomte på taket som ser att man lojt lutar sej tillbaks i favvofotöljen med en nybryggd kopp och tänker att..."nej så fasen heller..."eller är det nån som tjyvlyssnar, är hemmet fullt av dolda buggar...?? Var det nån som missförstod mitt klag och tog det på allvar, jag bara skojade...lugn o ro är bara bra tack...!! För inte kan det väl vara så att jag har förlagt mina måsten, gömt dom, glömt dom...haft för dålig planering på logistioken helt enkelt!! Näääeee....inte jag....(jo, så är det men det låter bättre om jag ljuger ;))
Om jag ändå bara låtit bli att tala om att jag ingenting hade att göra...det blir så chockartat för min klan med dessa tvära vändningar...ingenting, ingenting, ingenting....eh....hur mycket som helst!! Jag och ketchupflaskan kan slå oss ihop! >;-P
Men nu är det ju kära bekymmer jag har...och mycket av det hänger ihop med mina karriärsplaner. Så man gillar läget, funderar lite senilt på om man hunnit hushållsbestyr och annat...äter när man kan och sover ytterst lite...jo, alla Jess´ bra planer tänks ut mitt i natten, eller möjligtvis tidig morgon. Nattuggla av födsel o ohejdbar vana, vare sej man vill det eller inte...och kommer jag på nått måste jag genast slänga benen över sängkanten, grabba block o penna och skriva, skissa...eller njaa...klottra nått halvläsbart iaf...innan man kan köra nosen i kudden igen. Och som tur är har jag full stöttning av min klan som tycker det är jättekul att bli involverade i mammans nya karriär i form av modellande, levande reklampelare och liknande. Jag misstänker att dom även skrattar rätt gott åt den redan så glömska moderns nya höjder av total förvirring och tankspriddhet...men det kan jag bjuda på... =D Och med dessa rader på pränt har jag inte tid att sitta här och filura...logistiken väntar...får nog bli en chai-latte på det, medans jag hittar en lösning...för jag har ju så liiiiteee attt göra!! XD

Kramen till mina finaste =*

Inga kommentarer: