söndag 28 mars 2010

Ryggdunk...nej tack!!


Ett halvår kvar tills alla människor i Sveriges rike ska vandra lämmeltåg till valurnorna för att nyttja sin rätt att själva välja vilka som ska styra landet åt oss!! Hoppas verkligen att det blir lämmeltåg i år för av födsel och ohejdad vana är jag av de åsikten att oavsett vad man röstar - om man så röstar blankt - ska man gå och rösta. För att vi har rätt att göra det, tänk så många som inte har den möjligheten att få säga sitt! Dessutom skulle ett lämmeltåg av människor som vill bli av med den sittande regeringen se sweet ut....jag och Reinfeldt är inga kära vänner precis! Jag kan inte för mitt liv få ihop hur man kan kalla moderaterna för "det blå arbetarpartiet"...sen när har dom nånsin stått på dom små människornas sida??? Någon?? Att slänga till den hårt arbetande massan några småpotatisar slätar inte över det faktum att det ges mest till de som redan har. Givetvis på bekostnad av de som lite, eller rent utav inget, har! Sverige mår dåligt och det är inte enbart världsekonomin som åsamkat det...I våra tider är det kanske svårt att ordentligt har reda på exakt vad de olika partierna står för, men den stora skillnaden mellan rött och blått är lätt att se, och jag är hoppfullt fast i min övertygelse om frihet, jämlikhet, rättvisa och att landet Sverige, och majoriteten av dess invånare, mår bäst och frodas mest under en RÖD ledning...det är upp till folket att se till att politikerna kommer ihåg sitt uppdrag!! Lite mer syd-europeiskt temperament efterlyses...ta lärdom av fransmännen!!

Kramen till alla mina finaste =*

Inga kommentarer: