onsdag 31 mars 2010

Karaktär...eh...var??


Har varit runt på en liten "shoppingrunda"...ja inte av den trevliga, slösa, massa onödiga plagg-typen utan mer en måste, nödvändigt, till firman-shoppingrunda. Och man blir förundrad varje gång man kommer till kassan. Upp på rullbandet åker de få, få, små pluttsakerna man pillat ner i korgen...*bipp, bipp, bipp*... åker det i kassörskans händer genom skannern... Man placerar sej framför kort-terminalen med en självsäker min för man är fuuullkoooomligt på det klara, genom överslagsräkning, att detta blir inte så dyrt...
- Det blir trehundratjugosjutusen fyrahundraförtionio.....och femtio!
Eller...ja hon kunde lika gärna sagt den summan, för det hade INTE varit MER chockerande!! Hur kommer det sej att detta alltid händer...man tror man har stenkoll på vad man handlat, inget extremt dyrt, bara saker man behöver, jämfört priser och kvalitet för att vara ekonomisk, ändå blir det alltid dyrare än förväntat. =S
Med ett, i egna ögon världsvant leende- i kassörskans ögon skrämmande psykopat-min, försöker man samla ihop ansiktsdrag och kroppstentakler för att dra kortet genom terminalen så man kommer ut fortast möjligt! Snabbt som ögat rafsar man ner sina varor i en kasse (som man senare upptäcker man inte betalt för och mår lite bättre)och skyndar sej ut till bilen för att lusläsa kvittot...för visst måste kassörskan ha slagit fel, lagt till varor som inte fanns på bandet eller åtminstone lurat en på pengar på nått vis??? Det kan ju inte vara så enkelt att man höll räkning endast fram till de sju sista varorna...som i regel består av allt godis man plockat till sej framför kassan medans kön lååååångsamt ringlar sej fram!! Hrmmm... =P Det borde vara förbjudet att parkera allt godis i en rad framför kassan, för oss svaga och karaktärs-slöa (ja, slö, inte lös...för helt utan karaktär är jag inte) människor att fingra och botanisera mellan, medans man långtråkigt väntar på att få komma ut ur affären. Nää, där borde det bara få finnas tråkiga men nödvändiga saker som....djurfoder, kattsand, rengöringsmedel, underlivstvålar och kanske grönsaker...allt sånt jag nån gång emellanåt borde köpa men sällan gitter leta upp. Tänk vad mycket billigare, och rent utav nyttigare, jag skulle komma undan då...!! Vart finns förslagslådan på ÖB tro, jag känner att jag vill bidra...XD

Kramen till mina finaste =*

Inga kommentarer: