fredag 19 mars 2010

Happy Birthday to mee...


Japp, så vart det dax.. det är nu 35 år sedan min mor på tågstationen vinkade av mannen som var med om att tillverka mej(dansbandsmusiker, på väg på turné till min mors stora glädje för vem vill ha med en långhårig, permanentad, övervintrad hippie till BB?), huttade i sej en rejäl sup ricinolja, gav sej ut på en promenad runt fästningen för att slutligen hamna på förlossningen med mej halvägs ute! Ja olja tenderar ju att ha den effekten ;) Envis som hon var skulle hon tvunget sätta sej en stund i rökrummet, gu´bevars att inte få blossa i alla lägen, det var ju sjuttiotal!! 8-S Tills en manhaftig sköterska sa till henne att det nog var dags för Gröhnborg att hoppa in i förlossningssalen eftersom halva jobbet redan var gjort när hon kom in!
(och folk undrar vem man e lik..hmmm)
- Jag ska bara röka färdigt, svarade min ömma moder (låter det beteendet bekant, Klaninvigda XD), fimpade, sa hejdå till den blivande mostern och gick så in i salen...för att sex minuter senare vara stolt mor till en ljuvligt fet och skelögd dotter med ett halvt bakhuvud!! Som ni förstår - något bara en mor kan älska XD Nu fyller den lilla gullegrisen alltså 35 år...fortfarande älskad av mor (men, vad tror ni...enda dottern ju)...men med något lite mindre skelögdhet och bäbishull XD
Happy birthday to mee....

...och kramen till mina finaste =*

PS: Nu har även JAG CoffeeCard Camilla...ses på en latte på Espresso House ;))

Inga kommentarer: