måndag 8 mars 2010

Bli vuxen..eller bara äldre!!


Jag älskar att fylla år...oavsett vilka siffror man får på sina grattiskort så tycker jag det är jättekul. Vi har alltid haft stora kalas i familjen, så när jag flyttade hemifrån tog jag givetvis detta med mej...och upptäckte då att många människor firar bara stort om dom "fyller jämt". Va tråkigt...>=-S
Då föddes Jess årliga 25-års kalas, varje år när katterna ränner fyller jag 25! Första året var det verkligen en traditionell 25 års fest, egentligen inget speciellt alls...mer än jag köpt mitt första par utsvängda jeans med skitlåg midja! Pretty fly for...en 25 årig tvåbarnsmamma ;))
Året därpå var det dax igen...denna gång inföll festhelgen den 24:e mars, och simsalabim, så var det årets tema bestämt...vi skulle fira JUL!! Jojemensan...vi fixade Janson och skinka, rullade köttbullar och stekte prinskorv, julgranar och adventstakar for fram ur garderoberna. Vi till och med sprayade fönstren med fusksnö..."GOD JUL" och "TOMTEN SER DEJ". Och alla deltagare fick dra på sej mekkar-overall och tomteluva!! Vilket party!!
Ett annat år inföll festhelgen den 21:e så det året var temat midsommar!! Vi bjöd på sill och nubbe och JA...nypotatis...från Cypern. Till och med kransar fick vi till...av påskliljor XD
Förra året firades födelsedag på kurdiska nyåret...så temat var givetvis...nyår!! Uppsnitsade till tänderna sjöng vi kareoke och dansade loss på lokal och en av mina fina hade dessutom fått krängt på sej långa handskar dagen till ära ;)) Underbart!!
Även i år firas födelsedag...denna gång är temat ROCK, och alla närmast sörjande ska i bästa rockerstil på lokal för Getas Popquiz, god mat och sen rockas det loss till Björn Rosenström och KLÖS...!! Har försökt få min man att gilla idén med spandexbyxor, men det verkar som jag får ge mej...kanske jag kan få ner honom i ett par i skinn i stället...jag menar, nån present är man väl värd XD
Tio års 25-års firande har tagit oss genom många tokteman, galna underbara människor och massor av bus, särskillt på barnkalaset... XD Vill därför passa på att tacka alla som nån gång varit med på våra 25-års kalas - ni har gjort det roligt att fortfarande fylla år...och vi har ju många fler 25-års dagar...och teman...att fira för som dom säger "Growing old is ineviteble..Growing up is optional" XD
Väl mött och kramen till mina finaste =*

Inga kommentarer: