onsdag 10 mars 2010

Bite Me...You´ve Been yez´D ;)


Jaha, då har hela dan gått till fix och don med mitt hjärtebarn...jess*design. Att börja utveckla min hobby till ett fungerande enmans företag har visat sej vara ett...mindre företag!! ;)) Först är det produktion att hinna med...fast huvudet är så sprängfullt av ideér så det råder ingen brist på material direkt. Samtidigt ska man försöka tänka ut vart man vill styra kosan med det man pysslar med...ska det bara stanna vid hobbyverksamhet, eller är detta något jag vill försöka försörja mej på...och hur?? Vilka steg tar man, och åt vilket håll, för att få ihop en fungerande affärsplan...??
Ideérna frodas kring det också...möjligheterna är både oändliga och svindlande när man spånar iväg...!! 8-)) I tanken finns det ingenting som är omöjligt, som Gunde sa ;)) Men...det gäller ju att hitta en lagon hastighet att ta sej fram genom snårskogiga djungelstigarna på...så man verkligen landar, kanske inte just där man tänkt sej...men inte så värst långt därifrån i alla fall!!Jag är nog en drömmare av födsel och ohejdad vana...lite konstnärskänslig, full av drömmar och tankar om hur livet skulle kunna få vara utan större protester...och drömma är ju nyttigt...en rättighet rent av!!! Men för att förverkliga en dröm ska man kanske hejda för vilda tendenser och försöka plocka fram något av det där tråkiga, organiserande jag:et som också har en liten plats därinne. Den där delen i mej som besitter kunskap i organisationsuppbyggnad, affärsstrategier, budget, regelverk o.....ja ni vet....den mindre spontana och fantasieggande delen i företagande! ( JA, trots blondheten, jag har faktiskt läst på universitet XD) Så det gäller nog för Chefs-Jess att rycka in och styra upp planeringen lite för halvkaotiska konstnärs-Jess så hon ångar på med små steg...och se till att dom har fått ut tydliga snöpinnar, av det oranga omissbara slaget. För även om resan är det roligaste på varje äventyr så är målet en viktig del denna gången ;S Så håll tummarna och häng på när ni får chansen....nu e det på G....yiiiihaaaaa!! XD Full halvfart mot det som komma ska... X`D
Kramen till mina finaste =*

Inga kommentarer: