torsdag 18 februari 2010

Varning: sömnfattig mamma!


Sömnlöshet är en av de sämsta saker jag vet!! Att bli liggandes flera timmar i sträck, hur trött som helst men utan förmåga att stänga ögonen och somna. Och man vet ju redan efter den första timmen hur morrondagen kommer att bli...ingen sömn för mamman tar bort stubinen på tändhatten!! Jag skulle vilja veta hur det kan bli så tokigt..?? Trött som lacken på en gammal bil kryper man ner under lakanen, man känner gruset i ögonen och såååå.......e man helt plötsligt klarvaken!! Skit!! Man vrider och vänder på sej, sängen blir för varm, för att vid täckes-lättning bli för kall. Man försöker rensa huvet på tankar men kommer på sej själv med att fundera på saker som:
- Nästa veckas storhandling, extremt jätteviktigt klockan två på natten ju ;)
- När det e dags för utvecklingssamtal för barnen, ska man anmäla racerbrallan till simskola i år, andra stora saker som måste avhandlas när klockan springer mot tre.
För att inte tala om det som ploppar upp fram emot fyra snåret och man inser att klockan ringer för uppstigning om två timmar...hrmmm!
Tillslut sätter jag på lite tv, sängen står ju i vardagsrummet så....och inget annat vettigt finns ju att göra mitt i natten.
Kan numera efter erfarenhet tala om att klockan två på natten går repriser på Dawsons Creek...flera på rad...jag såg nattens samtliga avsnitt inatt!! Ni förstår ju hur illa det var med sömnen då, när man genomlider flera timmar av Dawson o Co....och dessutom tillslut blir riktigt tagen av denna helylleamerikanska snusförnuftiga samling människor. Är man klok eller??? >:-S Fast en natts Dawsons Creek tittande är väl kanske trots allt mer vettigt än snubben som skulpterar figurer som Alice i underlandet och kamelkaravaner, i nålsögon...och han lider inte ens av sömnbrist! XD

Nej, trötthet har konstig inverkan på folk...nästa gång ska jag helt enkelt ta ett par sidor gammal hederlig Agatha Christie istället, där folk är elaka, skamlösa, falska och inte ett dugg politiskt korrekta XD

Kramen till mina finaste =*

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbart att läsa din blogg Jess!!
Ja det där med att inte kunna somna fast man är så j.kla trött, vem har uppfunnit det?!!!
Ett tips; tänk dig att du har siffrorna 1 - 10 och att du ska göra varje siffra i olika material.
Ta varje siffra för sig.
Första gången jag gjorde det kom jag bara till 3:an sen var det stopp, jag hade ingen fantasi kvar. Jag kunde inte få fram min 3:a hur jag än försökte. Somnade av ren frustration. Det tog ett par dagar, och nu sitter alla siffrorna där, i olika material.
Tex; min etta är ett sprik, min tvåa är halsen på en svan.... osv.
PROVA DU!!!!
Kram och återigen tack för en underhållande blogg.
Kram Lotta