onsdag 10 februari 2010

Desperata friskolor??


Jag fick idag tre brev med posten från en skola i Ödeshög eller nått ditåt. Dom undrade så försynt om jag möjligtvis inte skulle vara intresserad av att låta mina barn gå på deras fina pedagogiska skola. Men...hallåå...!!. tänkte jag. Två av mina barn går redan på en bra och pedagogisk skola..som dom gillar och där dom har sina vänner. Nummer tre börjar till hösten och det blir ju givetvis på samma skola som de andra båda.
Hur tänker dom nu då?, funderade jag. Varför skulle jag vilja skicka mina barn till Ödeshög?? Nog för att man vill skicka dom dit pepparn växer emellanåt men...Ödeshög?? XD. Ordnar dom skolskjuts till Ödeshög...vi har ju faktiskt lite längre än tre kilometer till skolan där?? Har reglerna för skolpeng i kombination med lågkonjuktur gjort friskolorna så desperata att dom fiskar internatelever eller vad?? Det verkade helt galet!
Efter lite lusläsning av breven har jag kommit fram till att dom ska nog starta en NY skola här i vår stad...det står inte rakt ut nånstans men det verkar ju vara det mest logiska. Så efter förvåning, undran, hjärnsläpp och lusläsningsrynkor har jag bara en sak att säga:
Kära Karin Boye skolan, med tanke på ert undermåliga och konfunderande utskick tror jag att den kommunala skola vi redan skickar barnen till känns som ett säkrare kort. Vi får bra information från dom och barnen verkar till att lära sej både kommunikation och logik där...dessutom ligger den på gångavstånd! Men...nice try ;))

Kramen till mina finaste =*

Inga kommentarer: