onsdag 17 februari 2010

Sugrör i magen...


Jag lär mej massor av mina barn! Att lyssna på deras resonemang och utläggningar är bland det roligaste jag vet, särskillt då de båda minsta. Igår fick jag reda på att små bebisar som ligger i mammans mage inte kan äta, för då drunknar dom. Därför har dom en matslang, ungefär som ett sugrör, som dom får mat genom....och när bebisarna kommer ut är det ju lite besvärligt om den slangen skulle fortsätta att sitta fast i mamman för hur skulle hon kunna åka till jobbet då, när bebisen vill till dagis?? Därför klipper man av den...och så får man en navel!>;-D
Viggo, som inte kommer ihåg att han har lyssnat på Zelda i mammas mage när hon åt genom sugröret, är mäkta avundsjuk på Mimmi som har lyssnat på HONOM...och han ser nu fram emot när Mimmi får en bebis i magen man kan få lyssna på!! Själv ser jag ju gärna att den dan är väääääldigt avlägsen >;D
Min lilla taggtråds-dotter som aldrig tidigare velat åka till dagis ensam när brorsan varit sjuk har även hon svar på tal. När jag undrade om hon skulle stanna hemma när syskonen låg nedbäddade sjuka svarar hon:
- Men mamma, ja e ju inte "fuk"....å ja har faktiskt ett jobb å "föta"....
Jahopp, ja men då åker vi väl då... XD
Och på tal om jobb...vid ett annat tillfälle satt jag med min smycketillverkning, flera gånger var både Viggo och Zelda framme och fingrade och fick tillsägningar om att låta bli. Trots detta var kliet i fingrarna ändå större än viljan att lyda mammans uppmaningar och tillslut kroknade den ömma modern när tålamodet tröt.
- Men snälla, låt bli mina saker här nu....jag JOBBAR faktiskt!!
Ett gemensamt asgarv kommer från dom båda sötingarna som tittar på varandra och säger med en mun:
- Näääeee mamma, nu skojjar du allt med oss...du jobbar inte, de e pappa som gör...du e ju bara hemma å städar å vaktar oss ju!!
Ja det var ju också en syn på hemma-arbete...ska påminna dom om det när den tiden kommer >;-S

Så som sagt, man lär sej massor av sina barn...och som tur är har mina hjärtegull en mamma med mycket humor, som allt som oftast påminner sej själv om hur mycket hon faktiskt älskar sin klan, så hon inte glömmer det.... XD

Kramen till mina finaste =*

Inga kommentarer: