tisdag 23 februari 2010

Goda grannar...ehh..


Vi har en granne som slår allt annat jag någonsin upplevt, och då har jag genom åren hunnit med mååånga grannar under mina elva olika bostäder!! Hon är den mest bittra och inskränkta människa jag mött. När jag nyss flyttat in i min nuvarande lägenhet for hon en morron ut i trappuppgången, iförd plysch-morronrock och ett huvud fyllt av papiljotter, och sa på allvar:
- Vi är faktiskt pensionärer och vill sova på morronen, men du kanske inte har fattat det Och dina barn stör oss varje morron...dom klampar så i trappan med sina stövlar.
- Jaha, svarar jag, vad vill du jag ska göra åt det?? Vi måste ju ta oss från andra våning och ner så...??
- Jaa, du får väl vaddera deras stövlar!
- Ehhh...vaddera stövlarna...vaddå...utanpå, eller???
- JA!!
Jag kände mej som den där blondinen i alla historierna, var jag trög på riktigt eller....menade människan allvar?? Vaddera ungarnas vinterstövlar på utsidan, för att inte väcka tanten vid åttasnåret på morronen, för hon var pensionär och ville ha sovmorron?!? Det verkade helt sinnesrubbat ju...
- Hördudu, sa jag tillslut och avbröt tantens långa tirad som pågick. Har du som pensionär så fruktansvärt ont av barn...då tycker jag att du ska söka dej ett annat boende, där det inte bor barn, kommunen har många fina ålderdomshem! Sen gick jag.
Senare den dan fick jag reda på att tanten spridit ut att jag hatade pensionärer. Till saken hör att jag vid den tiden både arbetade som vårdbiträde samt handläggare inom älderomsorgen...vilket jag förklarade för de övriga grannarna. Tror ni det blev goda skratt...?! XD

Under åren vi bott här har vi råkat ut för massor av knasiga saker. När vi rökte på balkongen sprutade tanten luftrenare in på vår balkong, satt katten ute kom han ofta in och luktade sommaräng eller tallbarr. Mysigt, men lite onaturligt ;))...detta slutade dock när jag började elda rökelse samt öppnade moteld med jasmindoft XD. Hon anmälde oss till bostadsbolaget för att det var för trångt i barnvagnsförrådet,vad hon nu skulle in där och göra. Men jag fotograferade förrådet och skickade bilden till områdeschefen,tillsammans med ett meddelande om att fru X var välkommen att ställa in sin barnvagn när hon ville! ;)) En helg städade vi balkongen och satte då ut en nedmonterad illerbur i trappen, preciiis utanför vår dörr. Då hoppade tanten på oss och röt att den buren fick vi minsann se till att slänga genast för hon skulle ha gäster. Tja, själva brukar vi bjuda in gästerna i lägenheten, men... XD
Hon har slagit sönder grannarnas utemöbler, slängt stubbet från gubbens rakapparat över grannarnas fikabord....ja ni förstår ju....granntanten from Hell, på riktigt!! Tur för tanten att vi har humor...och att vi inte har några aggressiva tendenser... ;)

Nu flyttar vi snart till hus och jag kan ärligt säga att den grannen kommer jag inte sakna ett endaste dugg. Och jag lovar att jag kommer aldrig att klaga över nån granne nånsin mer i hela livet, för en till som henne kan man bara inte ha oturen att träffa på!! Men jag lider med våra övriga grannar som blir kvar - samt dom stackarna som får vår lägenhet.
Kan man sätta upp en varningslapp på kylskåpet under visningen tro, och bifoga nummret till Grannfejden.... XD

Kramen till alla mina finaste =*

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja den där grannen är inget rolig. Finns bättre....
Synd att ni ska flytta här ifrån, samtidigt som jag förstår att ni behöver mer space!! Du måste fortsätta att skriva din blogg så vi håller kontakten. <3
När går flyttlasset? ;o)
Stackars tant som kanske inte får någon ny att gnälla på.
Jag håller mig på min gård ;o)
Kram vännen