måndag 15 februari 2010

Vad ska det bli av dej...


Vissa människor bara vet från första början vart dom vill här i livet och helt enkelt bara följer en redan stenlagd väg mot det stället. Sen lever dom där för resten av sitt liv, utan utsvävningar. Dom valde utbildning från start som sen ledde till ett jobb där dom fortfarande jobbar kvar efter många år. Familj, semestrar, ett liv som lunkar på i sina invanda banor. Ibland blir jag avundsjuk på dessa människor som verkar ha det så lätt!

Själv har jag aldrig riktigt varit säker på vart jag vill eller vad jag ska bli när jag blir stor! Intressen har kommit och gått, liksom utbildningar, anställningar, praktikplatser... min CV är x antal sidor lång ;)) Men jag har aldrig haft ro att slå mej ner på samma ställe för länge, det finns så mycket att se, uppleva och prova på. Mina lärare har slitit sitt hår över mej under utbildningarna:

- Vad ska det bli av dej, du är för mycket humanist, du frågar för mycket, du ifrågasätter för mycket, du måste bli mer allvarlig.... Ja ni förstår ;)

Men nu har jag nog slagit rot...med man, klanen, snart hus....och jag jobbar mot att lyckas utveckla hobbyn till en verksamhet. Det tog till mitten av trettio för att hamna på rätt plats...men så har jag ju haft en mestadels hysteriskt rolig resa och träffat många fantastiska människor som på olika sätt inpirerat till att leva som man vill och som passar, inte tvunget som man "borde". Så till alla hårt prövade lärare genom åren...lugn...det blev ju nått av mej oxå XD

Kramen till alla mina finaste =*

Inga kommentarer: