torsdag 11 februari 2010

Box...eller ingen box...!


För en vecka sen tog vårt bostadsbolag bort kabeltv:n från området, man får numer bara in det digitala marknätet(om ens det!!) om man inte skaffar en digitalbox. Detta har inneburit både positiva och mindre positiva förrändringar i klanlivet. Positiva på så vis att det går ju inte såååå hemskt mycket sevärt på tv:n som tidigare, så det hinns med fantastiskt mycket mer på kvällstid nu. Som städning, diskning, läxläsning, datorer...ja ni vet, important stuff. Det där man gärna sköt upp tidigare för man skulle bara titta på CSI som sen följdes av Law and order som kom tätt följt av.....
Jag skrattade alltid åt min morfar som förr satt i fotöljen framför tv:n och sov så han snarkade redan till nyheterna...men helt plötsligt sitter skrattet i halsen när jag inser att det händer här med, i mitt vardagsrum, i min soffa... Jag som alltid trodde det var för han var lite till åren, men nu inbillar jag mej (läs intalar) att det måste berott på att det inte fanns nått intressant att titta på. Jag menar, jisses, på den tiden var ju utbudet ÄN mer begränsat. Antikrundan, Rapport, Aktuellt, lite väder.....ahhhh...precis det vi sitter och tittar på!! Ja det måste vara utbudet...för inte kan det väl bero på ålder...?? XD
Och där har ni en av dom mindre positiva effekterna...man beter sej som en pensionär i soffan på kvällarna ;)) Och frågar man barnen så vill dom nog lägga in det där med läxläsningen här också...
Fast å andra sidan så har vi mer klantid i tv-soffan... Tidigare var det oftast olika personer i klanen som ville se vitt skilda program men vid samma tid, och då var man glad över alla dessa tv-apparater. Men nu när det väl visas nått sevärt ska ju hela klanen titta på samma kanal, vid samma tid....så det blir mycket trängsel å knöande om platserna i vardagsrummet, och många skålar popcorn ;)
Så trots allt...om jag ska välja, ja då skiter jag nog i den där boxen!! Med risk att få tråkighets-titel och pensionärs-varning på rumpan...men jag tycker allt att en heltäckningsmatta av popcorn och soffan knökfull i klan-busar är helt klart värt den extra städningen jämfört med ett fullspäckat tv-schema. Och vem har nånsin påstått att det är nått fel på Antikrundan...?? XD
Kramen till mina finaste,
och en extra låååång till min darling Laijza som jag längtar efter idag =*

Inga kommentarer: