lördag 13 februari 2010

Melodifestival, en hälsofråga??


Det här med melodifestival är ett lustigt, årligt fenomen. Varje år sitter man så snällt i soffan och glor, uppbunkrad med chips, choklad och allt...jojemensan alla delfinalerna till och med...trots att man förra året svor på att "aaaaaldrig meeer" Sen sitter man där och diskuterar kläderna (minst, fulast,glammigast, snyggast) sångröster (falskt?, rent?, högt?,trevligt?)
frisyrerna...texterna...dansen (vem kan och vem kan inte). Man röstar och följer hela spektaklet under fullkomlig övertygelse om att den egna favoritlåten/-artisten är den bästa av dem alla...för att i samma minut som resultatet står klart spotta och svära över dumma folk och hjärnsläpps-dommare som givetvis röstat fram FEL LÅT!!! Varje år - samma sak!!
FEL LÅT VANN!! XD
Och givetvis så sitter även jag framför tv:n igen...jag som "fanken i mej gav fasen i det här sabla spektaklet" efter förra året! Nu sitter jag här med mina chips å min päroncider, redo för ytterligare en delfinal. Två saker talar i år till min fördel dock...
nr ett: Salem Al Fakir e redan klar för globen så det finns inte så mycket för Jess att hetsa upp sej över ikväll!! XD
nr två: Skulle man nu hetsa upp sej över låtar, text, kläder eller annat, vilket erfarenheten dock ändå på nått vis talar för, så har ju även det nått positivt med sej...tänk så många människor som får rensat rören och därmed minskat risken för kärlkramp under kvällens gång, undertecknad inkluderad!! XD
Så trots allt....det här systemet med melodifestival i delfinaler under lång tid kanske inte enbart är av ondo...eller..?? Det kommer snarare att öka landets meddellivslängd med tio år... själv kommer jag att bli över hundra ;)
Ha en go kväll i tv-sofforna ;))
Kramen till mina finaste =*

PS: Är det fler än jag som anser att Dolph borde varit ett av bidragen istället för programledare..??

Inga kommentarer: