torsdag 20 maj 2010

Smelly cat...nä, snarare Smelly feet!!


Underbara sommarvärme!! Helt plötsligt känns det mesta i krokighetsväg liiite lättare att räta ut. Jobb känns lättare, tråkiga hushållssysslor känns lättare, till och med tjuriga trotsungar känns lättare att tampas med om man får göra det i lite sol och varma brisar... ;)) Fast det verkar nästan som dom fläckvis tjuriga trotsungarna tappar sina sur-fläckar i samma takt som kläderna går att ta av XD
Barfotabarnet i mej lever upp....jag avskyr verkligen instängda sockfötter med stinktår...nej!! Bara fötter i ljuvliga sandaler, sandaletter eller sneakers är min melodi....med eller utan klack, med eller utan öppen tå (fast helst med)Eller alldeles barfot på en nyklippt gräsmatta som färgar fötterna härligt gröna ;)) Gottigottgott för både fötter, tår och stink! O_o

Inte ens min porr-infekterade dator tar udden av det goda humöret som likt liljekonvaljen i rabatterna i Granet börjat spira! Vem bryr väl sej om nakna håriga apmän när man kan gå ut i solen och bränna det vita hullet rött á lá polkagris...
Och helt plötsligt uppenbarar sej en massa roliga utflyktsmål...som gör sej bättre i sol än snö. Min blivande skolpojke åkte idag med Dagis till Radiostationen i Grimeton för en heldag med bus o experiment. En stor händelse för dom söta liven vill jag lova XD Och lyckad lär den ju vara....i solskenet...ute på gräset och smaskandes på medhavda fikor i små väskor ;)

Japp, solen och de ljumma vindarna gör onekligen livet snäppet skönare, snäppet lättare....beror det på mindre kläd-tvång, vem vet?? Innerst inne kanske det bor en liten naken-janne i oss alla som lever upp när kläderna blir färre Xd Kanske beror det på att luften blir lättare att suga in i lungorna, kanske är det en kemisk reaktion. Hur som helst...förklaring är överflödig och fullkomligt ointressant...faktum är: jag gillar, jag mår gott, jag lever upp, jag bränner näsan till ett stoppljus *aouch*

Solkramar till alla mina finaste =*

Inga kommentarer: