fredag 7 maj 2010

Bland ull o harar...


Irriterande saker har en förmåga att bita sej fast. Varför låter man det göra det? Som att man efter tre timmar fortfarande känner sej sur på gubben som trängde sej före i kön i mataffären. Vad gjorde det egentligen, jag hade ju ingen tid att passa...och det kanske han hade, den sura gubb***** som helt sonika gled förbi hela kön som vore han Jesus på vattnet! ;S Nää. jag kan inte hejda suret när jag tänker på honom, hur kul tror han det är att stå och vänta i en lång kö med två ungar som beter sej som två kalvar på grönbete??
Likadant blir jag trött på den fullblodsidiot som myntade uttrycket "fredagsmys"(skottpeng utlovas)...vad fanken är det?? Freeedagsmyyys =P jag myser väl när jag vill... Det är en konstig och förkastlig tanke "fredagsmys" och de flesta har svalt det med hull å hår. VARJE fredag när det börjar närma sej eftermiddag så börjar dom förbannade statusraderna rada upp sej, den ena är den andra lik...."fredagsmys"!! Stackars dom som aldrig kan få ha fredagsmys...hoppas dom inte finns på facebook...
Ytterligare en irriterande sak som sitter lite hårt till att släppa, och som tyvärr börjar bli säsong för nu...UllHareTrafik!!!! Dessa sabla sommarstugenissar från UllhareLand som tror sej äga Varbergs stad när det gäller trafik! Jag skulle ALDRIG våga köra bil i Borås, med tanke på hur idioterna kör i vår lilla stad. FINNS det inga trafikmärken i UllhareLand tro...? Och det är ju inte bara vägarna dom tar över utan även sådana saker som torget (sommargäster tror att hundar är tillåtna vid torghandel) matäffärerna (vilken sommargäst har körkort för kundvagn, efterlyser kurs - ihop med galna tanterna på GeKå´s kanske?) handelsträdgårdar och blomsteraffärer likadant!! MYCKET irriterande...och mycket svårt att låta bli att hetsa upp sej över...man är rent utav sur i flera veckor efter dårarna bommat igen sina stugor och åkt hem till sin sommarstängda stad!! JA, jag är sur och bitter på Ullhararna...!! En sak vore om dom uppförde sej som folk i allmänhet...men tydligen får man bete sej hur som haver när man visstas utanför sin egen stadsgräns...!!! (Måste iofs vara en utom-varbergerlig regel, men hur förklarar man annars fenomenet?)
Och hetsig och påverkningsbar som man nu är av födsel och ohejdad vana så irriterar man sej tyvärr...långt efteråt tom i vissa fall...vilket ju är ganska dumt! Tur att vi flyttar utanför stadskärnan! Men för säkerhets skull är det kanske dags att ägna sej lite mer regelbundet åt den där meditationen...Enebacken är ju bara ett stenkast bort...en öl på Dalhemspuben på vägen hem skulle nog också funka...!! XD Och ytterligare plus dyker upp: där ute i "orrepinnabygden" finns det bara ullfår och skogsharar och gille-sugna skönsjungande gladgubbar...alla dagar i veckan XD

Kramen till alla mina finaste =*

Inga kommentarer: