måndag 24 maj 2010

Hjortronhår o blåbärsbesök O_o


Jahapp, ytterligare en dag till ända efter många bestyr! Idag har vi varit och testat barnpassningen i Ullared...och Knoll-å-Tott gav den med beröm godkänt. (annat var väl knappt att vänta när den drivs av Fun City...eller??) Tror rent av att mamman håller med, det kändes faktiskt helt ok att lämna barnen för en timme trots tidigare tvivel ;)) Barnen har varit supernyfikna på detta ställe länge nu...och idag hade jag nog aldrig kommit hem utan att ha låtit barnen härja runt bland hoppborgar, klätterställningar, kritor, klipp-o-klistra-saker, filmhörnar och rutchkanor och allt annat i lekväg som fanns! XD Så efter lyckad rundvandring på GeKå´s med inköp av nya lappade jeans samt Ed Hardy-inspirerad klänning - en timmes lekplatsen-test - seriös sko-shopping samt lite Camilla-umgånge över en kopp kaffe på stående fot styrde vi kosan mot mjukglass i stora lass som vi tog med hem till Håstensgatan (tillsammans med en mormor som vi kidnappade från sitt hem eftersom vi ville visa upp alla nya kläder)

Och när vi då ändå nämner Håstensgatan så....idag skedde det äntligen...nu är den pyttelilla bostadsytan uppsagt till förmån för en efterlängtad men lätt ångestframkallande flytt till Granet! Ja, nu är det kanske inte flytten just som ger krypningar under skinnet...mer tanken på att packa!! =P MEN när men ser 140 m2 hus framför sej...jämfört med eländes-hålets ynka 80 m2 känns det genast mycket bättre ;)) Fast jag ska vara ärlig...hade jag haft råd hade jag bara satt lappar på det jag ville ha kvar och den lejt nån som fixade allt, packade, bar, körde iväg - fy fankens va gott det hade varit!! Nåja, vad är väl en bal på slottet....??....fram med packlådorna bara =S Tur att merparten av klanen är kapabla att packa sina egna saker O_o

Oj då...glömde jag nämna hur roligt det ska bli med nya hyresgäster som trampar in mitt i kaos-packandet för att titta på den pyttelilla bostadsytan! Kanske man ska missa att nämna att granntanten vägg-i-vägg egentligen heter Belzebub och inte alls är nått trevlig...eller...eh..nä, så elak kan man inte vara...vi hoppas istället på att våran efterträdare blir en trevlig, karaeoke-sjungande, ölglad festnjutare som håller ställningarna efter Klanen med den tallbarsdoftande balkong-katten XD Får vi till en sån här i trappen...då är det heeelt förlåtet att dom tittar in mitt i flyttet och kikar runt - Välkomna, välkomna...kliv in och se er omkring, testa gärna resonansen på balkongen XD

Kramen till alla mina finaste =*

Inga kommentarer: