lördag 8 maj 2010

Old, Gold and Pink Ladies..


Har idag haft ett kärt besök, som påminde mej om hur bra det känns med vänner från "förr". Ni vet, dom där vännerna man haft sen blöjorna precis dissades, eller nått så när tidig skolgång...ja dom som vet i princip ALLT det finns att veta om en...och fortfarande kallar en VÄN! XD
Endel sådana vänner faller bort med tiden, varför kan man undra...,men....
...jag har lyckan av att ha ett fåtal sådana godingar kvar i mitt liv ännu, och dom är bland det bästa jag har. Man känner varandra innan o utan både som "då"...och i nuet. Alla interna skämt från förr finns kvar, uttryck, miner...man läser varann som en öppen bok och det är såååå uppfriskande att inte behöva sätta ord på allt hela tiden utan man bara ÄR!! Dom har funnits där genom första traumatiska tonåren med första dansen, första kyssen, första naken-dejten, första bängfyllan, första "riktiga" kärleken, första dissningen....*tackar å niger* Dom har gått igenom ens olika livsagörande händelser som när man konfirmerades, fick körkort, studenten, första turen i en automatväxlad bil XD, förlovning, graviditeter, separationer....*stolt o tacksam* Och när man tänker tillbaka så undrar jag verkligen....hur jäkla skogsgalna har vi varit egentligen mina söta "Pink Ladies"...och kommer vi nånsin växa ur det...? XD Troligen inte! Troligen alldrig på ti´n! ;)
Och nu har vi snart hunnit till mitt i livet...inte en dag över tjugofem flabbar vi gott åt allt vi gjort *mottot: dumt att ångra det man aldrig gjorde lever än* och funderar på hur i hela fridens namn vi kunnat få såna lugna fina tonåringar som inte har nååågra som heeelst tendenser att besitta mödrarnas kaliber (vafan, har vi tonårsbarn....när hände DET??) XD Men det lär dom ju aldrig få veta...för frågar min tonåring så var vi världens mest välartade klunga fina flikks som ägnade mer tid åt studer och systraskap än åt frivoliteter och pojkar...=S Och riktigt ljug är det ju faktisk inte...vi odlade både kunskap o systraskap till fulländning - det vi inte kan o gör för en Pink Lady.... =D
Givetvis har alla mina fina en stor plats i mitt hjärta <3 men visst är det så att ens old´n goldies...eh...golden oldies XD har en extra-speciell plats ändå...eller...??
Puss-i-pannan till mina Pink Ladies o till Saucisse Fritte...
...och kramen till alla mina finaste =*

Inga kommentarer: