måndag 10 maj 2010

Imbecill eller bara en ynklig bacill?


Vilken katastrofalt aggressiv skällsdag man haft! *suuucka* Tänk vad mycket tid man kan få lägga ner om en ynklig liten fågelbajs på skon till ursäkt för människa bara bestämmer sej för att spela ojuste. Jag är av födsel och ohejdbar erfarenhet av åsikten att man behöver inte gilla alla människor, och tur är väl det för vissa gör det jävulens svårt för en att överhuvudtaget orka försöka, MEN man ska visa respekt för alla människor no matter what!! Jag tror på Karma fullt och fast - det du ger får du igen mångfalt...gott som ont! Man dissar inte nån bara för man kan, eller för ens eget höga nöjes skull. Därför gör det mej så in i flanderns ont i själen när jag ser folk jäklas med nära o kära....just bara för att dom kan! Genast känner jag den där grizzlyn vakna till liv (den som ville se tandläkarens blod rinna när sonen drog ut tänder) och objekten för min nyvunna ilska ska vara mycket tacksamma över att inte befinna sej i samma stad som undertecknad just nu. Flera långa timmar vid en dator, mejlande hit o dit till ditten o datten för att få svar har jag fått hjälpa till med idag - inte för att jag inte ville vara hjälpsam, men min tid är faktiskt liiiite mer värdefull än att leka polis åt mina fina bara för att en fullkomlig jubelåsna inte vet vad den sysslar med utan ljuger och fantiserar och fabulerar fritt. Gaaaahhhh!! Min enda djupt begravda men väldigt levande glädje är att denna ynkliga ursäkt för människoliknade varelse kommer att få igen....karma-lagen är obeveklig på det viset...tja, egentligen är det ju inte ens nån idé att hetsa upp sej! ;) Så efter väl uträttat värv till hjälp för mina fina tar jag väl nu en kopp kaffe, en liten time-out och ser till att ha ruggigt bra platser bokade på första parkett för att sitta bra till när synden straffar sej själv. Och hela tiden ska jag ha ett stoooort leende på läpparna, för det kräver ju trots allt mindre muskel-ansträngning att le mot att sura XD

Kramen till mina fina =*

Inga kommentarer: