söndag 9 maj 2010

Royal pains....


Överallt blir man attackerad av löpsedlar som skriker ut om Jonas Bergströms otrohet, Prinsessan Madeleines tröst i NY, Victoria o Daniel ditten och Kungen datten....jag blir bara helt trött! Jag menar hur intressant är det...är Jonas den första otrogna mannen i världen, är Madeleine den första kvinnan att bli sviken o förnedrad, är Victoria o Daniel så fattiga att svenska folket måste betala deras bröllop och VARFÖR har monarker åtalsimunitet. Ärligt talat är jag så trött på kungahus...inte bara vårt egna utan i stort...hur logiskt är det i en demokrati att statschefstiteln bestämms genom samlag och inte genom demokratisk lag?? Jag fick ett skräckscenario uppmålat för mej här om dan...tänk om nått händer Victoria, då står Carl Philip näst i tur....och då får vi tydligen en dokusåpaskådis till drottning =S
Eller om det även skulle hända prinsen nått...ja då är det Madeleine som tar vid...iofs tydligen utan häradsbetäckare till kung då men är en drottning av partykaliber á lá Monacos Stephanie att föredra....nä tack!! Så jag undrar igen...vari ligger logiken att statschefstiteln ärv och inte bärs av den folket valt?? Sorry knugen, du verkar vvara en trevlig prick, och du verkar dessutom ha en rätt schysst familj....men får jag välja tror jag det är dax att ni skaffar ett kneg precis som alla andra...och låter monarkin gå i graven där den hör hemma. Tänk vilken besparing för Moder Svea det dessutom vore....

Kramen till mina fina =*

Inga kommentarer: