fredag 21 maj 2010

Bakom mina...eh...svullna ögon..??


Morron i badrummet med dess osmickrande starka ljus och stora speglar är ingen angenäm upplevelse alltid...men en nödvändig. Vissa dagar är värre än andra...och jodå...vissa dagar är rent utav bättre än andra också. Men dagens upplevelse efter en djupdykning i handfatet för daglig kallvattens-vakna-blask var av den mer ultimata skräckupplevelsen, faktiskt. Med vattnet droppande från ansiktet slängdes en blick som hastigast i spegeln och...*ihhhhhhh*...........

Lila nyklippt hår med en aningens millimeterlång blond utväxt ger en optisk illusion av skallighet!! Tänk er själva synen som mötte mej: svullna, trötta ögon som ville ha mer sömn - skrynkelhud efter en natts ihoptryckande av kinder mot kudde - och så fläckvis skallighet..!! Hjärnan frös och jag undrade först för en millisekund vem fanken det var som stod där lutad över mitt handfat och stirrade på mej, tills det hann ikapp, gaaaahh...det var trött Jess, precis hemkommen från Tales from the Crypt XD
Men lättnaden spred sej när jag insåg att håret faktiskt satt på plats, för utväxt går ju att åtgärda. Värre är det kanske med skrynklorna...men hårklämmorna som tidigare placerades i nacken för att dra bak håret kan ju iofs med samma placering idag funka som ett ansiktslyft XD

Och som min tonårsdotter så vackert uttrycker det:
- Varför ska du va snygg för, du har ju Peter!!
Vilket hon har en poäng med...jag är ju redan väldigt gift, och tur är väl det...tydligen!! Dessutom så sitter ju den verkliga skönheten på insidan och ses inte med ögonen, utan av själen ;))

Kramen till alla mina finaste =*

Inga kommentarer: