onsdag 12 maj 2010

En katt i en hatt...


Jag älskar hattar...eller huvudbonader kanske man snarare ska skriva, för jag älskar det mesta som går att bära på huvudet från mössa till keps vidare mot regelrätta hattar! Hattar av strå, hattar av filt, hattar av tyg...anything goes....bara dom är udda, färgglada eller sticker ut på annat sätt! Den som skrev raderna "du borde köpa dej en tyrolerhatt..." visste inte hur rätt den hade, tror jag! Huvudbonader är kul...väcker uppmärksamhet...och är på sätt och vis en liten hyllning till våra fina från förr. Jag har en underbar bild på min morfarsmor Alida med en ljuvlig skapelse på huvudet =) Själv ser hon lite dyster ut, men vem hade inte gjort det när man blivit medtvingad på resa till Stockholm XD
Dessutom är en kul hatt ett utmärkt sätt att dölja en dålig-hår-dag på...ja förutsatt att du inte ska gå in nånstans, men ändå! Tryck på hatten, eller vad det nu kan vara för dagen, och *svooooosh*...problemet borta och osynliggjort ;))
Så ut nu inför den nalkande våren och införskaffa...kanske inte tyrolerhatt just...men en läcker huvudbonad av valfritt slag..."bara därför att..."

Kramen till alla mina finaste =*

Inga kommentarer: