tisdag 25 maj 2010

Kyrkan borde tiga still...


Börjar fundera på om man helt enkelt är lite hjärnslapp...men jag kan inte för mitt liv begripa den stora raschen med att vår kronprinsessa väljer att bli överlämnad av sin pappa kungen, tillika vår statschef, vid sitt bröllop?? Whats the big deal?? Jag fattar inte?? Kvinnoförnedrande skriker feministerna. Nån annan menar att vår blivande statschef ska vara så mogen och myndig att hon går bredvid sin utvalde till altaret...men tänk om hon bara för en enda gång skull vill vara absolut kvinna, bortlämnad av sin far till sin blivande man, en man som familjen på detta sätt visar att dom godkänt! Kanske hon en enda gång vill släppa på sin myndighet och sin högre rang till fördel för mannen hon älskar...!! Jag menar som Sveriges blivande drottning kommer hon ju alltid att komma före sin Daniel, alltid vara högre i rang, alltid vara mer av en myndighetsperson.

Hörde på en debatt där nån galen kvinna menade på att det är okyrkligt och gammalmodigt...jojo, den svenska kyrkan och kristendommen har ju en sån modern och tidsenlig syn på saker och ting...särskillt när det gäller kvinnor!! =S Hur många kvinnor väljer inte att låta sej föras av en far eller annan manlig släkting till altaret, varför blir inte dom avrådda lika kraftigt?? Jag blev det då inte...jag kände mej inte särskillt förnedrad heller, eller mindre myndig! Kanske är det mer kvinnoförnedrande för en prinsessa än för en vanlig kvinna av folket...eller?? Jag tycvker nog snarare att det är en fin gest...en av de finare Amerikanska traditioner vi införlivat i vårt avlånga land. I mina ögon står överlämnandet för att brudens familj funnit den blivande maken värdig kvinnan...och vad kan väl rimligtvis passa bättre för vår kronprinsessa!?! För visst har väl Daniel visat sej vara värdig vår Victoria...?? Efter så många års granskning, låt henne få göra som hon vill på sitt eget bröllop...det är vare sej förnedrande, bakåtsträvande eller ålderdomligt utan som sagt vackert, värdigt och jäkligt passande!!

Kramen till alla mina finaste =*

Inga kommentarer: