torsdag 27 maj 2010

Au´revoir betyder På återseende...


Japp, då var det officiellt allvar nu då...from den 1 September är vi inte längre hyresgäster på Håstensgatan!! Lite bitterljuvt med tanke på att jag bott merparten av mitt liv i detta lilla bostadsområde vid namn Havstruten =S Här kissade Danne på fru Pantzars matta. Här har vi tjuvrökt bland bilarna i carportarna. Här har vi ristat tonårsförälskelsers namn i träd och rutchkanor. Hit har vi vinglat yra på första tonårsfyllan ;)) Och senare blev det minnen efter barnen...första skateborden, första inlines-turen, första cyklingen, första cyklingen utan stödhjul...ja listan kan bli hur lång som helst tror jag!

Allt som allt har jag tillbringat 23 av mina 35 år här i livet på Håstensgatan så det är med lite darr på läppen man tackar för gott! Jobbigt att säga hejdå till alla finaste fina grannar kommer det också att bli...som våra underbara Herr o Fru Schneider, Fru Johansson, Gräsklipparmannen, dom dansande bh-damerna mitt-emot, Pick-up-Harald med fru, våra fina dagisfröknar <3, allas vår Moberg med flinget....japp lång lista där med! ;)

Men samtidigt blir inte flyttlasset allt för tung att dra, för hur det än är så byter vi tre rok på 80m2 mot SJU rok på ca 140 m2...och så lämnar vi ju bitter-brittan vägg i vägg bakom oss så...what´s not to like..?? Dessutom vet ju våra fina vart Granet finns....och där finns: plats...plats för alla våra gooodingar att komma och hälsa på, droppa in på fika, stanna över natten, våldgästa på alla upptänkbara vis =))och det räknar vi kallt med (eller varmt??) att ni gör...ofta, när och hur ni vill!! Och för all del...vi har ju faktiskt kvar vår egen bil också...och Håstensgatan vet vi nog allt hur man hittar till! Och vem kan motstå en stilla cigarett då och då i Schneiders trädgård...? Så...först några hektiska sommar-pack-veckor...sen...au´revoir Havstruten...

Kramen till alla mina finaste =*

Inga kommentarer: