lördag 22 januari 2011

Slapp Schäslong...


"Fanken vad du måste ha det gott som är så mycket ledig!"
Det är en kommentar som jag finner mycket underhållande...ledig....ledig...moi...?

Jag har fyra vildbassar som skitar ner kläder, äter, har aktiviteter, går i skola/dagis och allt vad det för med sej i matinköp, tvätt, städ, diskning, körning, tillika utvecklingssamtal, föräldrafikor, föräldramöten och allmänna informationsträffar för..hmmm...föräldrar...X4..!!
Till det har vi sju råttor, fyra katter och två kaniner som ska ha omsorg och kärlek, rena burar/bajlådor, mat, vatten och kloklippning. Jodå, det hjälper...tja, åtminstone de två tonåringarna till med, men det tar lite tid ;)
Sen har vi ju ett hus som inte städar sej själv, tyvärr, för hade det det skulle jag tagit patent på det i rödaste rappet!! (o_O) Dammsugning, moppande, dammtorkning, sängklädesbyten...
Utöver detta försöker jag då driva ett företag som designar, tillverkar och säljer smycken, jag säljer för Kyäni och försöker även slå mynt av mitt intresse för fotografering!

Inte för att jag klagar...jag har ju valt att ha det så och trivs väldigt och alldeles ypperligt bra med att vara just Jess ;)
Det jag undrar i mitt stilla sinne är...
...var är all ledigheten jag tydligen ska besitta som hemmamamma...?
Hittar nån den kan ni vara snälla att skicka den till Granet...den är efterlängtad! Tack!!

Mer vindruvor till silverfatet vid schäslongen...
...och slappa lyxhustrukramar till mina fina =*

Inga kommentarer: