lördag 15 januari 2011

Jess den vandrande fontänen!


Som jag nämnde igår hade jag en close encounter med en råbock härom kvällen. Helt plötsligt på väg hem till Dayhill efter en väljobbad dag i Wheremountain kom den store bröten uppskuttandes och slängde sej in i min bil! Njaeää...riktigt så var det kanske inte...men det kändes som så. Vi körde förbi en liten gård vars trädgård ligger nedsänkt från vägen...en nivåskillnad på kanske en meter, och när vi var nästan förbi så fanns där helt plötsligt ett råbocksansikte i min vindruta och ett sabla brak hördes! What The F...?!
Tvärnit, ut ur bilen, fram med ficklampa och börja leta i diket...då for ett kid upp och i det närmaste bara flög över vägen och försvann över åkern mot skogen.
- Hur gick det, hördes en röst...då som först uppmärksammade jag att bilen bakom stannat, och ur rutan tittade en karl ut med bekymrade ögon.
Vi pratade en stund, han backade runt och lyste med sina helljusen lite kors o tvärs för att se om renen blivit liggandes nånstans...men vi såg bara spår som ledde bort mot skogen, tre stycken...

När jag kom hem bad jag mannen ta en titt på motorhuven, eftersom jag upptäckt när jag parkerade att den inte gick att stänga ordentligt. - Varför då...? frågade han!
Och då...då förvandlades Jess till en fontän som hulkande snörvlade fram att hon visst kört på ett rådjur...
- ...en med hooooorn *snörvel, snörvel*
Känns igen...?! Man är helt cool med saker tills nån dåre frågar, då släpper allt loss...

Sen tillbringades hela kvällen, från det vi tittade på bilen och noppade bort päls från framvagnen tills ögonen gick igen, med att Jess fläckvis och oregelbundet förvandlades till Fontana Di Trevi...till sin egen stora förskräckelse...men det fanns liksom ingen hejd på tårflödet (x_X)
Men spänningar skulle väl släppas och komma ur systemet, vilket det gjorde med besked...och nu känns det rätt bra. Fast jag får erkänna, ögonen rullar som ugglehuvuden när bilen tuffar förbi Dalhem, i vild jakt på djurögonsreflexer...sweet mama (o_O) Tänk, min mormor o morfar har nog aldrig kört på nått vilt under alla år de bodde i Dayhill...själv hann jag bo här ett halvår...livet på landet, va!

Större bil till Jess...
...kärlek och kaffepussar till alla mina fina! =*

Inga kommentarer: