fredag 21 januari 2011

Cursor-maina(c)


Nått tok har hänt med min dators pekpil...varje gång man ställer den på nått ord så visar den en ruta med en översättning (om den hittar nån) på SPANSKA!! Praktiskt, onekligen...jag har nu möjligheten att lite pö-om-pö lära mej ett nytt språk ;)) Har man riktig tur kanske det finns en liten fillenojs nånstans så man kan ÄNDRA språk...och på så vis skaffa mej YTTERLIGARE lingvistisk kunskap...sweet XD

Gårdagen var som sagt en härligt ego-boostande dag, att det under eftermiddagen funnits inte mindre än sex personer som tyckt om mina bilder kändes...tja...greeeeat, som cornflakes-Tigern säger! Kunde dessutom frossa skamlöst i en uppsjö av underbara bilder av skilda motiv, färg och komposition...inspirerande till tusen!! ;)) Positiv och/eller kreativ feedback är alltid bra...så om inte annat kommer jag kanske utveckla mina pixel-skills genom kontakten med alla dessa fotografer av olika intresse och yrkesår =))

Har ju, i eget tycke, dessutom varit duktig och kommit igång med nån slags hälsoliv...promenader, vitaminer, mineraler, ordentliga matrutiner (dvs äta frukost)...och tyckte man började känna sej lite mer slimmad och "fit" så att säga. Men säg den glädje som varar...med fyra sanningssägande barn behöver man inte leva i några illusioner särskillt länge...(o_O) Vid dagishämtningen daklamerade Zelda högt och ljudligt blan alla föräldrar och bran som trängdes i tamburen:
- Flytta på din stora, tjocka rumpa mamma...så jag kommer ut!
- Men, jag har väl ingen stor rumpa!, säger den ömma modern lite lätt förnärmad.
- Jooo, du skulle se den härifrån, svarar lilla fröken som står med snoken upptryckt mot mammans högra skinka...*ridå*

Nåja, ett-noll...men man försöker ju ialla fall. Och som tonårsdottern krasst konstaterar:
- Vad ska du göra dej snygg för...du har ju Peter...och e gift!
Så sant, så sant...och från HANS perspektiv (ca 1,20 ifrån Jessrumphöjd) är nog inte denna ädla, ovan nämnda, bakdel vare sej stor eller tjock... XD

Tjock-rumpade och stora kramar till mina fina =*

Inga kommentarer: