söndag 9 januari 2011

Hasta la vista, skotant...


Den 30:e november var jag och köpte vinterskor till Knoll-å-Tott. Efter mycket tittande hittade vi slutligen var sitt par i nån form av Gore-Tex med nederdel á lá allvädersstövel, märket var Lejon och priset var riktigt bra trots allt. Frid och fröjd, en bra deal, en riktigt bra deal...men som sagt, låter det för bra för att vara sant så är det oftast det...eller hur!
Efter fem veckor....FEM veckor...så spricker hela baksidan av stöveln och skaftet släpper från själva skon. Men det var kanske inte det mest irritationsframkallande...för det var nog kontakterna med skoaffären nu efteråt!

Trots att jag först inte hittade kvitto åkte jag milen till skoaffären för att visa skon och prata med dom hur man skulle bära sej åt. Det mötet slutade med att ett affärsbiträde av modell mindre lycklig informerade mej om att utan kvittot kunde jag bara åka hem igen. Hur skulle hon kunna veta att jag köpt skon hos just DOM? I och för sej hade hon väl en poäng där...men varför skulle man köra flera mil för att reklamera en sko i fel affär...? Är det bara jag som tänker så ärligt eller??
Utan kvittot kunde hon inte ens hålla med om att det var dåligt att skon inte hållit bättre...för hur skulle hon kunna veta att skon var köpt just det datum som jag uppgav?? Återigen en poäng...men skon ser ju faktiskt oanvänd ut...hallåååååå (o.O)
Nåja, jag blev upplyst om att jag kunde återkomma med ett utdrag från mitt konto så kunde vi prata om saken! MEN va braaaa....

Så hem fors det, ett utdrag fixades efter lite krångel och så fors det mil tillbaka till skoaffären ett par dagar senare. Men NEJ, nån reklamation kunde inte göras för just denna dag fanns det ingen anställd i butiken som hade befogenheter för att ta emot reklamationer!!! SKOJAR DU??
Näpp, men jag kunde lämna utdraget med alla uppgifter skulle någon ringa dan därpå...nån MED befogenhet...så kunde jag kanske få mina pengar insatta på kontot direkt, eftersom de hade kontonumret nu! Behöver jag säga att både tålamod och förtroende för den butiken försvann lika snabbt som en ficktjuv i Rom...obefintligt blev det på tre sekunder blankt och jag kände mej först inte alls bekväm med att låta dom behålla alla bankuppgifter...det är jag fortfarande inte! Och enda anledningen till att jag lät dom behålla utdraget är att ingen annan bortsett jag själv har tillgång till de uppgifterna, så händer det suspekta saker på kontot kommer en polisanmälan om skoaffären och dess anställda som en färgglad raket på nyår!

Sweet lord...vilket ståhej, allt för ett par vinterstövlar som inte höll måttet! Men jag vet ju numer vilken skoaffär jag aldrig mer i livet går till, och till på köpet fick jag upp ögonen för en annan skoaffär i närheten av den förstnämnda, en där dom både vet hur man utför ett serviceyrke och hur man möter människor! TACK för de nya skorna, S.O, dom satt som melon en het sommardag ;)) Vi kommer tillbaka för fler...

Fler trevliga, flexibla affärsbiträden till butiker...
...och stora yllekramen till mina fina =*

Inga kommentarer: