fredag 28 januari 2011

Liten och söt!


Vi hoppade in i bilen, min lilla Taggtråd och jag, på väg till den stora affären med dom röda bokstäverna på...och från ingenstans kommer plötsligt ut ur den lilla smultronmunnen:
- Gullemamma, visst e jag både liten och jättesöt!?
I den härdade mammahjärnan flög genast tanken: vad är det hon vill ha nu då...
För med fyra barn i varierade åldrar så lär man sej rätt snabbt att vänliga, inställsamma ord innebär att någonting vill uppnås ;))

Jag tittade ner på den lilla Taggtråden, som med stora, uppspärrade, violögon tittade i solskyddets spegel, och svarade:
- Klart du e min lilla sockergris, vad är det nu du vill ha i affären?
Dom stora ögonen vändes upp mot mej, lätt förnärmade och smultronmunnen sa:
- Du älskar mej inte om du säger så!! *TYSTNAD*
- Om du älskar mej köper du en Kittybok...

Konstaterar med ett asgarv att det kommer kräva sin man att ta sej an den lilla sötan som redan vid fem års ålder är så fullfjädrad ;)) Kan undra om jag lyckas köra den med Herr P, tro....bäst att börja träna på violblicken...
- Peeeteeer, visst är jag både liten och söt...? XD

Mer kärlek åt folket...
...och stora varma kaffe-kramar till mina fina =*

Inga kommentarer: