torsdag 27 januari 2011

Julen varar till påska...


Vaknade upp till -15 C i Dayhill imorse...då snackar man frost i näshåren när man går ut. Men jag hör ju till den knasiga skaran som gillar kyla...eller kanske inte KYLAN just...men med kylan kommer frost, is, snö och ja, ni vet...VINTER!! Och den gillar jag!
En normal svensk vinter anser jag ska sträcka sej från sista delen av november och fram till mars nån gång, så där som det var förr. Med massa minusgrader och mängder av snö, tefatsåkning i månader och alla skidspår och slalombackar öppna och funktionsdugliga heeela jullovet...och lite till!

Jag blir helt trött på alla som gnäller över vinter, kyla och snö...lika trött som jag blir på att julen ska plockas fram i oktober redan i affärerna, det tänds adventsstjärnor och stakar innan advent ens kommit, sen städar man ut julen nästan innan året är slut...åtminstonde lååångt innan tjugondan iaf. Tror skam man blir trött på jul när man julat i flera månader...!! Ta in julen när den ska tas in istället så blev det inte så drygt...

Sen när julen är ute, sådär runt första veckan i januari så åker man till affären och köper färgglada tulpanen och väntar på påsk, vår och värme...(fast sen när den äntligen kommer brukar inte det vara bra heller så jag har inte riktigt fattat poängen med denna sommarväntan) (o.O) Och så tycker folk att jag är tokig som vill ha mer vinter och kyla...!?!
Nä det ska jag bara säga, att den dagen vi har sommarhetta och värme merparten av året här uppe i norr...då är det dax att bli jäkligt bekymmrad!! ;)) Och för er som vill ha det...flytta närmare ekvatorn där ett sådant klimat är mer normalt kanske skulle vara nått....

Mer normala väderlekar i norden...
...och stora underställs-kramar till mina fina =*

Inga kommentarer: