tisdag 12 januari 2010

Varför klanen kallas just...klanen.

Ibland får jag frågan varför jag kallar min familj för "klanen", och det enkla svaret är...för att det är det vi är - en klan! Det har inte med något annat att göra!
Och det är det enklaste sättet att beskriva oss eftersom familj är ett ganska snävt och begränsande ord, medans vi är rätt vidlyftiga åt alla håll och kanter, hrmmm.
När man hör ordet familj ser man på nått vis framför sej...mamma, pappa och barn.
Fast vi är lite fler än så...vi består av såväl kärn- som bonusfamilj, och så har vi ju mor- o farmödrar...mostrar, både mammans o barnens, morbröder, fastrar o farbröder likaså, kusiner samt en bonusfarfar....allihop i en salig röra.
Gemensamt är dock att vi på ett eller annat invecklat sätt är just SLÄKT (även om det är lååångt ifrån ALLA släktingar som ingår i klanen) och umgås regelbundet....och därmed blir det enklare att helt enkelt säga....Klanen =)

En annan orsak är även att det ger folk en uppfattning direkt utan att man behöver nämna det....vi är måååånga....
Och med detta på pränt hoppas jag att nyfikenheten stillat sej hos dom frågvisa... XD

Lys i vintermörkret, sprid kärlek till varandra och framför allt...ät inte popcorn när du nyss dragit ut tänder !!
Kram till mina finaste !! =*

Inga kommentarer: