onsdag 27 januari 2010

Min Stora Gröna Kärlek!

Jag har en stor kärlek...fläckvis obesvarad, men ändå...mitt gröna monster! En Cheva Caprice Stationwagon av -74 års modell. Köpt på impuls och går på impuls, dvs lite när det passar henne. Men jag älskar henne!!
"Stall Nyström" består av många fler bilar, bla en Pontiac Firebird Trans-Am, några Ford Capri o en Honda NSX...men ingen bil går upp mot det gröna monstret, trots allt! Sex meter lång och två meter bred med dubbla soffor och extasäten längst bak är hon en rejäl pråm som lätt tar med sej nio personer...och JA..vi har varit fler oxå ;S
Men ibland frestar hon på tålamodet - bigtime!!
Som när det tog tretton motorstopp att komma ut på flygfältet på Wheels and Wings. Väl på plats, efter att ha svurit tungan svart, kom det folk som ville titta på bilen. -Gör det, ni kan få köpa den med sa jag, fortfarande sur över alla tjuvstopp. Då tittar en kille fram under huven och hojtar till: -Ska du sälja den?? Är du inte klok?? Vet du inte vad du har här, det är inte en bil det är en jäkla rymdraket!!
Jotack, det förklarar varför den går så illa, tänkte jag surt och sparkade mentalt på bilfjölet!!

Eller när jag fyllde bilen med ungar, mina och andras, nio totalt, för att åka och införskaffa Halloweenkläder. Vi kom till andra korsningen hemifrån så dog bilen...mitt i korsningen!! Hur puttar man två ton bil ensam? Och hur får man stopp på bilen om man får putthjälp..ingen ström = inga bromsar! Men min underbara granne dök upp och räddade oss, bilen kom tillbaka till parkeringen, och jag lärde mej hur sabla dumt vissa människor beter sej när det står en "död" bil ivägen. NEJ man stannar inte och frågar om det behövs hjälp, man kör inte heller förbi...man ställer sej bakom och TUTAR. Som om det skulle hjälpa nått...
Det har visat sej att en större förgasare tämjer den borrade 454 motorn nått så när...och efter blivit kallad "rymdraket" kan ni ju själva räkna ut hur villiga barnen är att sälja henne!!
Så nu står hon i Granet över vintern...mitt gröna monster...lysande grön mot den vita snön...i carporten...väntande på sommar, sol, bilträffar och finåkning!!
Mycket älskad, ibland hatad men alltid min!!
Kramen till alla finaste!
Förresten, kan nån förklara hur det kommer sej att mamman i klanen får alla stoooora bilar, Chevan 9 sits, Crystlern 7 sits, medans pappans bilar har fyra eller färre platser...hrmmm!! XD

Inga kommentarer: