söndag 24 januari 2010

Hästpojken…

staden e skit. göteborgare är inte alls trevliga som myten säger. de är mest dryga och kommer för alltid hänvisa till dig som den stad du flyttat dit ifrån.. inte ditt namn. Kommer du från sthlm kommer du även för alltid få stå ut med deras extrema avsky för sthlm. Sen är gbg'are fruktansvärda på att köra bil, det har jag tom fått bekräftat från deras egen polis och alla andra som flyttat hit som jag träffat
Låten äger i alla fall

Ovanstående inlägg fanns att läsa under en Hästpojken-video. Varpå någon icke-uppskattande Göteborgare svarat…

Misstänker att du e en sån stockholmare som börjar med att kalla götet för sveriges baksida för att sen vråla AIK å gör allt detta med den mest fjolliga stockholmska du kan uppbringa. Då blir man behandlad som du beskriver. Jag e göteborgare å bor å jobbar i stockholm, Blir kallad för Glen eller göteborgarn på byggena å folk brukar kikna av skratt när jag berättar att jag har jobbat i fiskhamnen, Men det bjuder jag på :D

Visst blir man lite full i skratt…men hejja “Glen” säger jag, du har så rätt!! Här på Västkusten kan vi trots allt låta bli att GENERALISERA och förstår att trots många sthlmares dåliga uppförande är inte ALLA likadana… men dom som e rötna blir behandlade därefter, såväl i Gbg som i Sthlm.
Rötägg finns överallt, i alla städer, på alla arbetsplatser å överallt vart man kommer, man får bara lära sej att hantera det. Vissa gör det med humor, andra med ilska…men hur som helst kan man ju glädjas åt EN sak…
Båda dom ovanstående skribenterna har vett på att uppskatta Hästpojken, trots ursprunget XD

Inga kommentarer: