måndag 18 januari 2010

TeleFÅNförsäljare...nej tack!!


Tvättmedel, telefoner, trosor, sockar...det är helt otroligt vad mycket det finns som man tydligen behöver men inte visste om. Det vill säga tills dom ringer...telefonförsäljarna!! Med sina varor som alltid är billigast, limited edition eller bara helt fantastiska och för bra för att missa...och jag avskyr deras samtal... Klämkäcka röster som utan att lyssna på vare sej argument eller direkta nekanden maler på i oändlighet om sina fantastiska varor. SLUTA RING MEJ!!

Jag menar, hade jag varit intresserad av deras varor skulle jag letat upp dom och lagt in en beställning. Och hade jag varit intresserad skulle jag accepterat varorna redan FÖRSTA gången dom ringde. Men neeeejdåååå....lyssnar dom, telefånsäljarna, NEJ!! Dom bara fortsätter ringa sina fåniga samtal med sina fåniga röster och fåniga varor! Inte ens efter fjärde samtalet gav sej den senaste energiska säljaren, så tillslut tröttnade jag lite och klämde surt i med "som jag nu sagt till dina fyra kolleger som redan ringt så ÄR JAG INTE INTRESSERAD!!" Varpå försäljaren svarar "...men ursäkta då, det finns väl ingen anledning för dej att bli så otrevlig!" VAAAA?? Helt förstummad la jag på luren...den meningen borde väl kommit från MEJ kanske...!! Det är jag som konstant blir uppringd i mitt hem med förfrågningar o erbjudanden om varor jag inte bett om och definitivt inte behöver!! Jag borde väl vara berättigad till att bli liiite grumpy...eller?!

Så hädanefter när det är ett nummer på "skvallerbyttan" jag inte känner igen kommer jag att ta det säkra före det osäkra och helt enkelt bara svara med ett klämkäckt " Detta är Jess och vad du än säljer är jag inte intresserad!" och sen helt enkelt klämma på luren.... fåniga telefånförsäljare...

Lev gott, må väl...och köp bara trosor irl XD Kramen till alla mina finaste =*

Inga kommentarer: