onsdag 13 januari 2010

Förvirrad, tankspridd o jäkligt glömsk...

Jag älskar min man väldigt mycket! Jag brukar påminna mej själv om det. Dels för att han, liksom barnen, ibland gör det svårt att känna det ordentligt ;) dels för att jag har upptäckt att jag glömmer...
Som härom morronen när jag kom in i köket för att ta en stilla morronkopp. Då står där en svarthårig, piercad tonårs-tjej och brer mackor....var kom hon ifrån?...och vad gjorde hon i MITT kök?
"Morr´n mamma" säger tjejen och då inser jag att....men tjena!! Min äldsta dotter som nyss var ett litet, korkskruvlockigt, blont pyre man följde till f-klassen har blivit en 14 årig åttondeklassare. Hur, när..? Sablans va fort DET gick då!
Man glömmer...det är så!
Som en gång i ungdomen när man satt med kompisarna och svor över oförstående mammor och insnöade pappor, vi svor dyrt och heligt att vi aldrig skulle bli som dom. Men vad händer..??
Jo, man glömmer....och helt plötsligt, mitt i en mening, framför sina upproriska barn som tycker man e både oförstående, korkad och insnöad...DÅ inser man att man låter preciiiiis som sin egen mamma!! Sådär som man ALDRIG skulle...!!

Förvirrad börjar man oxå bli...oftast i diskussionerna med tonårs-tjejerna när det gäller vem som ska köra vilka vart och vid vilken tid för att träffa vilka, och när kan vem komma och hämta några vart och köra dom tillsammans med några andra till ett annat ställe som ligger nånstans på ett ungefär....??? Har inte riktigt klurat ut om det faktiskt är JAG eller det mest beror på deras tonårs-språk... XD
Eller som vid ett tillfälle när jag tog mej friheten att åka till GeKå´s med min mor, och lämnade alla fyra kidsen hemma, för att kunna handla i lugn och ro...och vad händer...?? Jo alldeles lugnt och harmoniskt shoppade vi loss...bortsett från dom fläckvisa stunderna när jag fick hjärnsläpp och rusade runt med andan i halsen, letandes efter barnen jag inte tog med!!! Förvirring total...behöver jag säga mer. Kommer inte ens ihåg vad jag i slutändan fick köpt överhuvudtaget! =)

Och även om vissa glömska, förvirrade och tankspridda situationer inte känns så komiska just när dom händer, och vissa blir ALDRIG komiska i ens egna ögon...men min Klan brukar ha stoooort nöje åt det, så jag bjuder på det. Och påminner mej själv om att jag älskar min klan...högt och innerligt, för jag glömmer av det ibland.... XD

Kramen till mina finaste =*

Inga kommentarer: