onsdag 20 januari 2010

När barnen blir stora...då..

Idag fick Jess en AHAupplevelse!!

Konstigt nog var den både positiv...för att genast framkalla lite lätt nojja.
MINA BARN HÅLLER PÅ ATT BLI STORA!!
Å det e väl iofs skönt, dom börjar bli mer självständiga, klarar sej utan att hänga en i baken på precis alla dygnets timmar, man kan få tänka på sej själv lite mer...jaaa, allt det där man väntat på länge! Missförstå mej rätt nu...jag älskar min barnaskara innerligt å över allt annat, men antalet barn står i direkt relation till egentid...så ni förstår att egentiden inte varit så värst prioriterad på ett tag XD
Men nu slog det mej plötsligt...till hösten har jag tre av fyra godingar i skolan å en tar ett sista år på dagis...
Det innebär att nästa år har jag bara skolbarn...varav en börjat gymnasiet!!! Vad i hela fridens dar ska jag pyssla med då??
Och med tanke på hur fort det ändå gick att komma såhär långt så....ja va fn, rätt som det e har man väl inga barn hemma alls...utflugna till höger å vänster. Äldsta dottern har ju redan deklamerat "Jag flyr landet!! På allvar...jag menar det!!" när det blev tal om att ta hand om sina pensionärs-föräldrar. Hur var det nu man stod å skråla utanför Munkagård på studenten..."ååå den ljusnande framtid e våååår..."
Jo men visst ser det ljust ut...egentid i övermängd...trodde aldrig jag skulle sluta meningen : "När barnen blir stora...", med :"...då ska jag.... sakna mina små barn???"

Fast vem vet...jag kanske kommer ha huset fullt för alltid...med min klan, deras vänner, våra vänner, husdjur å andra djur å.....tjaa, med tanke på dagens arbets- o bostadsmarknad så kanske man blir förvånad om barnen flyttar hemifrån innan dom fyllt äldre än mej...å skaffat fler klanmedlemmar!! Och när klanen blir större e det ju bra med en mormor/farmor som kan hjälpa till...och...

Den där egentiden, är den verkligen bra i för stora doser...??
....och trots allt, det e ju inte skoldax för dom alla förrän nästa höst!!

Lev gott, lev väl...och kom ihåg: ett gott skratt förlänger käften XD

Inga kommentarer: