tisdag 13 april 2010

Vaddå service...det kostar för fan extra!!


Bland det värsta jag vet hamnar snorkiga människor som inte förstått sitt uppdrag när de har ett service-yrke!! I denna katergori hamnar kassiga kassa-tanter som kör fast saker I rullbandet, sura läkarsekreterare som inte vill svara på frågor, bänga busschaufförer som inte stannar när man plingar för avstigning...eller som missar att stanna för påstigande. Men mest av allt retar det mej nått enormt med sura administratörer...som när man ringer för att avboka sin tandläkartid - dagen innan man ska dit!
- Heeej, jag har tid hos tandläkare X imorron, nu är det så att jag har båda mina barn hemma då så jag måste tyvärr boka om den tiden.
- Jaha, och du kunde inte ringt lite tidigare då...än dagen innan...nu blir det ju jättesvårt för oss att få in nån annan på den tiden!!
- Ja jag ber om ursäkt, men jag hade glömt av denna tiden fram tills nu. Så jag ringde så fort jag kunde...
- En hel timme är det ju avbokat för dej dessutom...det blir ju inte lätt att stoppa in nån dääär...!! Har du verkligen inte nån som kan passa dina barn den stunden??
- Neej! Både fadern, mormor, och äldre syskon har faktiskt jobb och skola att gå till, såå...tyvärr!! Kan vi boka en ny tid kanske??
- Ja, det får vi väl göra då...men i fortsättningen kan du ju faktiskt tänka på att avboka liiite tidigare...faktiskt!!
- Ja, jag KAN komma imorron då...men då kommer jag att släppa lös mina två femåringar i erat väntrum medans jag går in till tandläkaren!! Och så kanske du kan göra en liten notering till dej själv, vilket jag nämnt för dej flera gånger: Jag kan bara komma till tandläkaren vardagar mellan 9-12!!
- Hrmmmpf!!
Du kan komma den elfte maj klockan tio!! *KLICK*
Visst är det fantastiskt!! Inte nog med att man ska betala skitmycket pengar för att bara kliva över tröskeln...man ska dessutom hjälpa dom att boka in besök om man själv inte kan komma!! ÄR det mina problem?? Skulle inte tro det!! Och det tänker jag vädra högt och otolkbart när jag ska dit den elfte maj!! JAG betalar dyrt för min tandläkare och förväntar mej att bli behandlad därefter...och kan man inte få ett trevligt bemötande tar jag de få tänder jag har kvar till en ANNAN tandläkare...med en trevlig telefonist!! Jag ska ta mej tusan ringa runt till varenda övrig tandis i stan för att lyssna på den som svarar, det kan bli dyrt men dock värt det...eller...?? Jag kanske kan kräva den jag redan har på betalning för utförda administrativa uppgifter och finansiera mitt byte på så vis... XD

Kramen till alla mina finaste =*

Inga kommentarer: