onsdag 14 april 2010

Simplicity is the ultimate sophistication!


Vilken betydelse efternamn kan ha! Efter att ha kollat lite nyheter och skvaller har jag förstått att med "rätt" efternamn kan man komma långt! Se bara på om man hetat....Bernadotte, tex, då kan man köra för fort...och komma undan med det, åtals-imunitet till och med så man kan aldrig bli av med körkortet...smäck eller...?! Om man hetat Bonnier hade man haft garanterat jobb. Med namnet Skarsgård eller Wahlgren hade man nog också kommit en bit...eller...ja listan kan bli kilometerlång och då har vi inte ens kommit i närheten av alla fina efternamn som kommer undan med sånt som vi övriga dödliga så snällt får plikta för... =S
I vår lilla stad hade det i och för sej räckt med det alldeles vanliga efternamnet J***son...för som J***son får man bygga större hus utan att fråga om lov...utan att behöva riva det när det uppdagas, får istället ett godkännande i efterskott...vilken annan människa i stan hade lyckats med det...någon ??! Man kan dessutom bygga sitt hus högre än alla andras i området, bara för att det står att man får...att det inte passar in, *phö*...vem bryr sej väl om det, inte en J***son tydligen ?! Och skogen som skymde havsutsikten för betong-bunkern som byggts....den simsalabimmade helt plötsligt bort sej...mycket märkligt !! Ingen vet vem...*hum-hum*...som huggt ner den, men att det är brottsligt står klart! Men vem ska man åtala när iiingeeen veeet vem som gjort det ?? Så nu får kommunen betala för återställande av skogen (som btw tar TIO år innan den är som tidigare) samt uppbyggnad av skyddsstaket...!! Dom pengarna kunde säkert inte använts till nått bättre, eller...?? Som sagt...med rätt efternamn kan man ta sej fram på för vanliga människor otillgängliga vägar, så är det...konstigt - men sant! Fast ärligt talat, hur kul verkar ovanstående till att ha det...egentligen ?? Skulle jag nu varit född till nått annat namn så hade jag nog hellre varit en...Gynning, eller Fylking. Eller en Lindarw, Gardell eller varför inte Skäringer... Det hade varit nått att ståta med ;))
Men trots allt så tror jag att jag...och mitt samvete...mår rätt så gott av att vara "bara Jess"!
Jess av Skoafolket...fri och förfärlig =;~D

Kramen till alla mina finaste =*

Inga kommentarer: