söndag 18 april 2010

Hur tänkte du? Inte alls!!


Ibland undrar jag över hur vissa människor lyckats hamna på det jobbet dom har...verkligen! Jag menar - alla har väl nån gång råkat ut för att behöva ha att göra med en människa som inte har en endaste liten suuusning om vad det är man frågar efter! Dom finns på sjukhuset...sur tant på KK som aldrig hört talas om häxmjölk! Dom finns i djuraffären...vaddå iller-uppfödning *ufo-ögon*! Dom finns på a-kassans expedition...nä, jag veeet inte hur lång handläggningstid det e¨på sånt, faktiskt...! Och dom finns på soc....ja, vi veeet att du jobbade två månader i sommar och att pengarna e slut, men enligt våra beräkningar borde du haft flera tusen kvaaar av din lön från då så du är inte berättigad till hjälp!
Senaste tillskottet är färgaffären! Man ber om en specifik färg, med specifika egenskaper och som ska gå att göra specifika saker med...och vad händer??? Först finns inte färgen alls...sen finns den som beställningsvara...sen finns den hemma...snor,snor,snordyr!!! Och bara i enorma tio-litershinkar!! Men lilla försäljaren looovar o sväääär att det är den...just den färgen jag vill ha.... Och när vi så öppnar burken för att börja rolla murstocken med vår sandiga murstocksfärg...då visar det sej vara ett liv ifrån vad jag frågade efter och ville ha...i burken döljer sej vit cement som ska spacklas på....en puts, helt enkelt!!
VAR ÄR FÄRGEN JAG BESTÄLLDE!!!
Varför kunde inte försäljaren helt enkelt bara sagt att dom inte hade en suuusning om vad jag ville ha, och skickat en vidare till nästa färghandel???
Ibland förstår jag mej helt enkelt inte på folk...hur fasen får man jobb inom nått man inte kan??? Vad har dom på sin CV som gör att dom anställs...stångdans?, massage? Och hur tänker människan som anställer...? Tydligen inte alls....
Nåja...massa vit färg över spektaklet som tog oss två dagar att få på...så ser det kanske NÄSTAN ut som det skulle gjort med rätt färg från första början...tur man inte har ett heltidsjobb redan! ;)

Kramen till mina finaste =*

Inga kommentarer: