torsdag 22 april 2010

Teknikens under...eller HUR!!


Teknikens under...ära vare nån i höjden alltså!! Hur i hela fridens dar klarade man sej innan alla dessa tekniska manicker som ska göra livet enklare?? GÖR dom ens livet enklare...jag tycker dom komplicerar, ställer till med förtret och rent utav jävlas med en!! Jag menar bara en sån sak som mobiltelefon....med sveriges sämsta täckning (vilket företaget hävdar raka motsatsen, eh...) Varför släpa runt på en telefon som inte tar emot samtal, när ingen ändå kan nå mej...hoppas man på ett under, att det helt plötslig ploppar fram en liten gnutta kontakt med nätet...vad?? Och varför måste man vara tillgänglig jämt för...vem vill egentligen vara i andra änden på en lur som lyfts när personen sitter på toaletten eller nått liknande... XD
Ett annat spännande fenomen är trådlös router....smiiidiiigt....skulle inte tro det! Jo när den funkar som den ska...vilket för just denna modellen i just detta huset verkar till att vara i halvtimmes-pass. Sen får man löpa gatlopp från datorn man satt vid till den lilla routern/ modemet för att stänga av - vänta allt mellan fem o 30 minuter - sen sätta på igen och hoppas att den lilla smidiga, enkla, tidssparande manicken hittar sin egen adress och fungerar...förhoppningsvis i 30 nya fräsha minuter! När det gäller att mejla är det mindre tidsödande och nervpåfrestande att skicka ett brev med posten...ärligt talat!
Okej, man får ge skrivaren lite cred...både bilder och skolarbeten kommer ut i heelt ok skick. Likaså uppskattar jag min äggkokare, min handdator (i lagrings och musiksyfte) min kamera (digital system, aouch I know, men den vanliga e så dyr att framkalla) men mest av allt....mest av allt älskar jag min fasta men trådlösa telefon!! Har en i stan och en i Granet...och den låter mej sitta ute i solen med en kopp kaffe och prata med folk jag tycker om! Mee likes mucho!
Njut av det knasfyllda April-vädret...det är ju faktisskt sol mellan skurarna XD

Kramen till mina finaste =*

Inga kommentarer: