måndag 12 april 2010

Att baka...eller inte baka...


Jag har bakat! Jaa, det är sant, ni läste rätt...JAG har BAKAT!! Muffins, goa, mjuka, smaskiga muffins med choklad inuti *nickar nöjt* GALET GODA blev dom dessutom! =D Så nu när jag hittat nått som alltid är villigt att LYCKAS bli bakat av lilla moi, plågar jag min klan med nybakade muffins i alla de former och smaker, som: banan med vit choklad, banan med vanlig choklad, choklad med vit choklad, lime twist med mörk choklad, choklad med choklad, lime twist med vit choklad, tiger med vanlig choklad, tiger med vit choklad, vanilj med vit choklad....i färg-glada formar, eller i vanliga formar, stooora formar á lá Amerikanska muffins, i små mini-formar och så kan man ju använda aluminiunformar... =))
Tror ni att min klan blev lycklig över mormors födelsedag som blivit välsignad med kanelgifflar, kladdkaka, mandel- samt prinsesstårta??
- Ååååhhhh vad gott med nått annat än dina muffins, mamma!
- Ooops...ehhh....
*skamsna blickar på varann*
- Dom e jäääättegoodaaa mamma...men vi har ätit så många nu...men dom e verkligen jääättegooodaaa!!
*barn på parad som nickar i takt*
- Men det e gott med bullar...
- Och tårta...
- Ehhhh...
- Nu tänker du aldrig baka muffins till oss igen va...??
Det sista uttalandet har jag inte bestämt mej för om det ska stämma eller inte. Egentligen borde jag baka som tidigare, dvs inte alls...eller misslyckade kladdkakor, brända, svarta bullar, cement-drömmar och mordvapensbröd. Då skulle dom nog sakna de där muffinsen i alla fall XD Fast kanske det vore ett större straff att forsätta plåga dom med alla de sorter av muffins... skicka med det på skolutflykter och...och diverse fritidsaktiviteter som kräver medhavd fika... Jaa, så får det bli, tror jag =D dessutom....jag är ju så jäkla bäst på goda, mjuka smaskiga muffins - med choklad inuti...

Kramen till alla mina finaste =*

Inga kommentarer: