lördag 24 april 2010

Lugn o ro ??? Vardå ??


Jag har upptäckt ett mycket märkligt fenomen...eller är det kanske inte alls ett utbrett fenomen, utan bara ett klanfenomen grundat i trångboddhet under lång tid?? Hursom helst lider iaf tydligen min klan av dett knasiga fenomen....träng-ihop-fenomenet. Hemma i lägenheten är det lite förståerligt, för sex personer på tre rum, 80 m2...det gör att man sällan är ensam någonstans på hela boytan...nånsin!! Och då menar jag verkligen INGENSTANS...inte ens blötläggning i väldoftande skumbad är heligt när det bara existerar ETT badrum och därmed EN toalett och ytterligare FEM bajskapabla varelser i hemmet!! =S
MEN i Granet har vi helt plötsligt dubbel boyta...samt fyra, FYRA hektar mark att vistas på!!! Och vad händer...??? JO, samma som i stan...!! Man sätter sej i köket för en stilla morronkopp och helt plötsligt ploppar fyra till in och så får man se lugnet stilla flyta ut genom fönstret och gå upp i rök... =Z Man sätter sej i allrummet med ett pussel och njuter av lite tystnad - och tystnaden flyr sin kos på mindre än tio minuter när halva klan-truppen stormar pusselbordet och vill banka fast bitar på ställen dom inte ska vara eller passar på.... =P Till deras försvar ska jag väl nämna när det gäller uteblivna stillsamma toalettbesök, att det finns bara en i Granet också, så det får vara därväl...men jag har lite svårt att först VARFÖR det alltid är nån jäkel som behöver borsta tänder, tvätta händer, hämta deo...just preciiis när jag sitter där ?! Nog för att jag älskar min klan ofantligtt mycket - det gör jag...men vissa saker görs bäst i ensamhet !! Jag tror fasen i mej att jag ska låta bygga ett utedass...för där kan det väl ändå inte i all sin dar vara nån annan i klanen som vill in!! Gärna med ett fönster så man kan njuta av solen, och en liten ventil så man känner dom ljumna vårvindarna fladdra in. Kanske rent av lite ljudisolering och en kaffebryggare...en egen brevlåda så jag får min tidning direkt dit...

Kramen till alla mina fina =*

Inga kommentarer: