torsdag 15 april 2010

Nöjd som Ferdinand under Ek-Korken...;))


Jag måste säga att jag känner mej liiiite konfunderad men ändå rätt nöjd! Har i flera veckor försökt vänja mej vid tanken på att kroppen - trots hjärnans ovilja - faktiskt snart är medelålders...ja, eller nått ditåt i alla fall. Efter ett intressant besök hos min underbare gynläkare har jag fått reda på att jag har polyper som måste opereras bort!! Men hallå medelålders-sjukdom...och även vänkretsen har fått påhälsning i form av ledvärk...lite pensionärsvarning på det nästan ;) En annan vän fick navelbråck som behöver opereras...ytteligare en annan har börjat få sämre syn...!! o_O Vad är det som händer med oss ??? Fyrtio skulle ju vara det nya tjugo, så varför vill kropparna göra oss åttiofem ?? MEN.....
Under en helvetisk natt när jag trodde att nån smög jämte sängen och försökte strypa mej allraminst, så fort jag la mej ner kändes det som nån klämde ihop stupen...så fick jag tillbaka tron på att man fortfarande är att anse som ungdom! För vad är det som ger sådana symptom...andnöd, syrebrist, skällande hosta utan slem och tilltäppt näsa utan snor....
Jomen visst...nått jag inte lidit av sedann barnsben....KRUPP!!
När jag stod i princip näst intill naken på balkongen, mitt i natten, i kylan, för att som en fisk på torra land snappa efter lite luft att dra förbi mitt svullna struphuvud och ner i mina syretörstiga luftrör så kände jag ändå en slags lycko-känsla mitt i det eländiga i att inte kunna andas...ett barnsjukdoms-symptom...fan då är man väl inte så farligt av åren ankommen i alla fall då...*big smile*
Och medan jag stod i nattkylan och såg morronen gry kände jag mej lite grann som Ferdinand under sin kork-ek...konfunderad, men åhhh så lycklig! X´D

Kramen till alla mina finaste =*

PS: Ålder är bara en illusion...därför finns det tjugofemåriga TANTER, och sköna nittioåriga ungdommar ;)) Jag vägrar Tant!!

Inga kommentarer: