fredag 15 oktober 2010

Ironi...


...who needs it??
Visst är det enerverande med folk som säger en sak och menar nått helt annat...och dessutom säger det med ett stort leende...och sen säger "äh, jag bara skojade..." För det vet man ju att dom inte gjorde! Eller folk som kommer med ironiska kommentarer...
Varför är det så svårt att bara säga det man menar...utan att slingra in det i sk skämt...eller ironi...eller nått annat alls. Alla förstår inte ironi, alla tycker inte det är kul, och vissa människor har faktiskt inte den relationen till en som ger dom rätten att använda ett sådant sätt o språk mot en...vissa beteenden har man bara gentemot en liten inbjuden skara ju...dit hör inte kreti o pleti...faktiskt!!
Ibland blir man trött på människors otroliga vilja till att finnas med i andra människors liv vare sej dom är tillåtna till det eller inte...och verbalt trycker ned folk utan att begripa att ord träffar dumt ibland när man inte säger det man menar..."man får det man ger"-regeln brukar jag ta till då.
Dumma kommentarer och frågor får den respons som det förtjänar...NEJ jag har vare sej glömt ELLER förlåtit Herr Ullhare som tittade på när jag försökte lyfta min mc från liggande läge utanför Solviken, utan att spränga halspulsådern, som tillslut gav ifrån sej ett: "är det DIN hoj eller??"
Och nånting med svaret: "NÄ, jag försöker SNO den!!"...framväst av ilsken, liten och vinröd Jess gör att jag tror han inte glömt det mötet heller XD

Solig höstkram till alla mina fina =*

Inga kommentarer: