fredag 29 oktober 2010

En kvar...lilla gumman! =)


Idag har jag blivit av med min lille grabb. Helt bara sådär hoppade det ur munnen på honom på klingande omisstagligt klarspråk när jag gjorde mej redo att följa honom in till klassrummet:
- Men lilla gumman, jag är väl ingen bebis längre...jag vill gå SJÄLV in till klassrummet! Och du får inte komma och hämta mej heller...jag går ut till grinden!! Från idag får du lämna o hämta mej vid grinden, faktiskt!

Baaahhh....??? O_o

Min lillkille dissar mamma, jag blir dessutom kallad "lilla gumman"...(kan undra var han hört DET tro XD) Stor blir man när man börjar skolan, och det är väl både bra och roligt...men mamman hade nog behövt liiite längre inskolning (avskolning?) än så, tror jag =´)
Som tur är finns ju fortfarande Zeldizen kvar...på dagis...där man inte kan bara släppa dem vid grinden och de springer in själva =) Ett helt år, nästan, har jag fortfarande EN liten som går att hålla i handen och pjollra bort lite...det tycker den "lilla gumman" känns tröstesamt ;))

Kramen till alla mina fina =* (både små gummor, å små gubbar XD)

Inga kommentarer: