måndag 18 oktober 2010

Barn blir äldre...inte mammor ;)


Japp, då var det åter igen dax att gnugga håret och fundera på vart fasen tiden far hän i sån rallyfart...en split splajjandes nybliven sexårig grabb hoppade idag in i sovrummet och dansade en liten glädjedans över alla paket som skulle uppenbara sej till kvällen eftersom han ju fyller just sex år idag!

Sex år!!!

Jag kommer ihåg dagen han föddes som det var igår...med en lätt klämd, skev å vind liten näsa som lyste röd som en soluppgång ploppade han fram en måndag förmiddag...som en kopia av den nyblivne och lite lätt rörde fadern ;)) Sen är det lite oklart...tydligen har det bara sagt "svoooschhhh" och idag kom en skranig sexåring utan framtänder in och väckte den ömma modern som inte känner sej en dag äldre än tjugofem.
Och sedan när man kliver ner i köket för lite stillsammt kaffe och kontemplation över tidernas gång kommer nästa chock...en tonåring som fixar frukost i mitt kök...vem är hon, vad kommer hon ifrån och varför fixar hon frukost i mitt kök....för inte fasen har jag en femtonåring OXÅ...jo det har jag ju O_o även om jag skulle vilja få det till en mattematisk omöjlighet...barn i åldrarna fem till femton när jag själv bara är...tjaaa...en sisådär tjugofem...isch...O_o

Realitycheck: Ålder är bara en siffra, jag har två tonåringar i huset, jag har snart fyra skolbarn...åh....jag anar frihetes vindar, helt plötsligt känns det rätt bra att fira yngste sonens sexårsdag ;))

Mer ungdomlig frihet till föräldrar....
....och kramen till alla mina fina =*

Inga kommentarer: