torsdag 2 december 2010

Releasefest med musik-kärlek...


...ja, det var vi på i lördags, mitt hjärte och jag! Tre suveräna Varbergsband uppträdde på Campus, till stort uppslut och förnöjsamhet...hmm...rockergalenskap kanske mer beskriver kvällen, men iaf! (O.<)

Mannens kompis bjöd in oss och givetvis var man då tvungen att nyfiket gå dit...och vilken tur vi gjorde det!! Har efter denna kväll fått nya favoriter jämte MCR, Green Day dead by April och Simple Plan ;)) Först ut var Hoggatah, med ett upplägg á lá Dead by April, tung melodisk exprimentmusik med antydningar av Queen och Pink Floyd-aktighet...*gillas*

Efter det möttes vi av en härligt unik, men samtidigt lätt klassisk, hårdrocksgrupp: Foxbat...med en sångare vars röst lämnar absolut inget mer att önska! Innehållsrika texter (wich I lööööv) uppblandat med tung, melodisk rock...ett helt klart vinnande koncept som även det gillades mucho.

För de mer punkälskande varelserna i denna värld kan jag rekomendera Vit Glögg, som dock inte riktigt föll Jess i smaken...there can be only one, och det är förevigt Ebba Grön/ Imperiet! Men fundiga(jaaaa, FUNdiga...fyndiga OCH roliga) texter och rim i kombo med helt klart dansvänliga melodier piggar upp på vilken fest som helst....så ta ett öra till även denna grupp!! ;))

Så med nyvunna musik-kärlekar, massor av skivor och en önskan om fleeeeer uppträdanden och band-tshirts ger jag grannarna en musikupplevelse av rang...
...och värmande yllekramen till alla mina finingar =*

Inga kommentarer: