onsdag 8 december 2010

Ge mej en lösgom!!

Jag älskar inte tandläkare!!
Det finns nog inte många som egentligen gör iofs, men jag kan inte för mitt liv ens gilla dom lite grann. Eller jo, lite grann...för utan dom hade min mun varit ett obeskrivligt värkande hål, eller nått åt det hållet....men ändå...
När jag slutade röka för ett par-tre år sedan nu, så förföll mina tänder fullkomligt och jag fick under ett års tid dra ut flertalet kindtänder, skaffa några kronor (för att faktiskt kunna tugga mat) och lite annat smått o gott....och dyrt!!

Hade nu då en förhoppning om att få behålla de få tänder som överlevt ca 20 års rökning, men efter ett par dagars idogt värktablettsknaprande har jag nu gett upp hoppet om ytterligare en kindtand...(o.O)
Jag har en helt och fullkomligt underbar tandläkare (tandläkarinna?) som har en fantastisk liten "magic wand"...en låååångsaaaam smärtfri bedövning som är väldigt uppskattad av spruträdd Jess (fler tandisar borde skaffa en) och om en vecka ska jag nu dit och få domen på den värkande klumpen kallad tand. Under tiden är Ibumetin min bästa vän och en ofrivillig bantningskur på schemat...vilken tur för min Klan att vi har två plan i huset att vistas på...mitt kommer nog att vara ett väldigt ensamt ett (o_O)

Värktabletter o koffein åt sliten Jess...
....yllekalsonger och värmande kramar till mina fina =*

Inga kommentarer: