torsdag 4 november 2010

Ta paus i en tårta?


Har ändlöst med idéer och tyvärr född med ansatsen: Jag vill detta och det ska vara färdigt i förrgår...
Hmmm, allt går ju nu inte att stressa fram. Eller stressa o stressa...jag känner mej inte ett endaste dugg stressad...jag är bara född snabb..eh..i vissa avseenden. ;)) (i andra kan jag vara hur loj å laid-back som helst XD)
Men när det gäller mitt jobb är jag benägen att vilja göra allt samtidigt, nästan...fixa utställning, göra färdigt uppdrag, designa nytt, genomföra lite välgörenhetsprojekt, fixa sidan, lägga in nyheter, ta bort, åka på mässor....ja ni vet! Jag älskar det jag gör och sliter på för att det ska gå runt och lyckas vara nått man kan försörja sej på...men ibland känns det som att försöka springa ett maraton i lårhög lera...massor av planer, stor vilja, stark motivation och ändå går det i slowmo!

Och vissa gånger...DÅ får man verkligen visa hur många bollar man kan jonglera samtidigt! Som när alla vildbassarna har sk Potatislov (ja, höstlovet är ju faktiskt från början ett potatisplockarlov)...då förväntas den ömma modern underhålla, skjutsa, agera bankomat, laga mat, servera, diska, tvätta, nattsudda, umgås, bygga lego, leka i björnskogen, tillverka lera, sanera huset efter densamma, utflykter, inflykter, undanflykter, fika...samt agera förhandlare/fredsmäklare!Man ska helst vara hur snabb som helst...men konstigt nog känns även DET efter en sisådär fyra-sex dagar som att man försöker springa ett maraton i djup lera...O_o

Summa summarum: Hur man än vänder sej hänger röven där bak!! Snabbt eller inte...
Nu tar mamman en timeout med stooor kaffemugg (och glädjer sej i det lilla o tysta åt att nästa vecka för de gamla spåren med sej, med jobb långsamt, lugnt o stillsamt jobb XD)
Kramen till alla mina fina =*

Inga kommentarer: