onsdag 17 november 2010

Möten av vitt skilda slag!


Jahapp, var på ett, trots enormt ekonomiskt ointresse, på ett mycket bra seminarie igår! Swedbank bjöd in sina företagskunder på en rejäl genomkörare om bokföring, kontohantering och givetvis...det arbetssparande systemet med e-bokförning. Hur smidigt och smart som helst nästan...och till ett betydligt lägre pris än att gå till en revisor. Så det får nog en sifferknasa som jag själv allt ta en ordentlig funderare på om man inte ska hoppa på...jag menar är det idiotsäkert är det för Jess, klarar knappt min privata budget ju ;))
Träffade dessutom en massa nya, trevliga människor...och fick uppleva hur det är att gå på möte som företagare, med handskakningar å presentationer till höger å vänster, matsittning med landgång å dricka, kaffe på det med lilla avec:en i form av mörk choklad (det var ju ett bankmöte, gu´bevars XD) samt eftermingel...en helt ny värld som visade sej som både var ovan, lite obekväm, men kul när lilla Jess e lika viktig som stora firmans VD ;)) Mee like...mycket!! ;)

Innan dess hade vi, dvs Viggo och jag, ett hastigt o plötsligt möte med några stora, men både efterlängtade och uppskattade varelser...gissa...??
ÄLGAR!! Inte mindre än tre stycken stod plötsligt jämte vägen, nästan hemma på gårdsplan, och smaskade i sej grantoppar i grannens granplantering. En lugnt lunkande älgko med en fjolårskalv och en årskalv.

Ja, behöver jag påpeka att det var VI som uppskattade besöket och dess tilltag...troligtvis gör inte grannen det ett endaste dugg ;S
Men en massa kort fick vi tagit och man hoppas verkligen att de, trots sin talande avskedsgest, kommer tillbaka...här finns fortfarande en massa granplantor som behövs snoppas ;))

Långkallingar åt folket...å yllekramar till mina fina =*

Inga kommentarer: